28. února 2018 6:46 Lidovky.cz > Relax > Móda

Modelky i modelové s druhou hlavou v podpaží. Přehlídka Gucciho vyvolala v Miláně senzaci

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 1Diskuse
Minulý týden představila na milánském týdnu módy svou kolekci pro podzim a zimu... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Minulý týden představila na milánském týdnu módy svou kolekci pro podzim a zimu... | foto: Reuters

Minulý týden představila na milánském týdnu módy svou kolekci pro podzim a zimu 2018/19 značka Gucci. A strhla na sebe jednoznačně nejvíce pozornosti.

Model a modelka, kteří si v podpaždí nesou svou vlastní hlavu. Design, který neosobními bílými světly a sterilní zelenou barvou připomíná chirurgický sál, včetně operačního lůžka. Jiný model, jenž má v náručí dráčka jako vypadlého ze středověkých ilustrovaných bestiářů.

Přehlídka pro podzim a zimu 2018/19 italské značky Gucci vzbudila rozhodně nejvíce pozornosti z právě proběhnuvšího milánského týdne módy, kde se tradičně ukazují slavné módní domy jako Fendi, Prada nebo Versace.

Model a modelka, kteří si v podpaždí nesou svou vlastní hlavu. Design, který neosobními bílými světly a sterilní zelenou barvou připomíná chirurgický sál, včetně operačního lůžka.
Jiný model, jenž má v náručí dráčka jako vypadlého ze středověkých ilustrovaných bestiářů.

Podle Alessandra Micheleho, módního návrháře Gucci, byla hlavním tématem kolekce identita. Návrhářovou inspirací se kromě filozofa Michela Foucaulta stala i esej z roku 1984 Cyborg Manifesto (D.J. Harawayová), v níž je kyborg tím, kdo ruší pouta mezi pohlavími, ale i mezi lidskými a zvířecími bytostmi.

Alessandro Michele, který nahradil návrhářku Fridu Giannini ve vedení značky v roce 2015, byl prvním, kdo zrušil tradiční rozdělení kolekcí na pánskou (ty jsou k vidění v lednu) a dámskou přehlídku. Vyslal všechny modely a modelky na molo dohromady – pro letošek kolekce čítala na 90 takzvaných looků, tedy kompletního oblečení od pokrývek hlavy po boty.

Člověk - kyborg

Pokud jde o oblečení, Michele využil inspirace svými oblíbenými 70. léty, včetně brýlových obrub a psychedelických barev. Pozornost vzbudily i pokrývky hlavy, ať už šlo o barevné kukly, nebo folklorní hedvábné šátky.

I když se Michelova práce může zdát na první pohled šokující, rozhodně sklízí nejen pozornost tisku, ale i zákazníků. Za loňský rok se obrat značky zvedl o 40 % a dosáhl téměř 6,5 miliardy eur, což je téměř polovina obratu skupiny Kering (ta je přes 14 miliard eur), kam Gucci spolu s dalšími značkami jako Bottega Veneta, Saint Laurent nebo Balenciaga spadá. Francois Pinault, majitel skupiny a manžel herečky Salmy Hayekové, se ostatně nechal slyšet, že značka Gucci bude za pár let stejným zlatým valounem jako je Louis Vuitton pro konkurenční skupinu LVMH Bernarda Arnaulta.

A co ty lidské hlavy, jež vzbudily tolik pozornosti a o nichž si někteří mysleli, že jde o poněkud bizarní kabelky? Vyrábět se začaly pomocí nejmodernějších technologií celého půl roku před přehlídkou.

  • 1Diskuse




Najdete na Lidovky.cz