Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Ekonomika

Přírůstek do světa luxusu. V Pařížské otevře Chanel svůj první butik v Česku

Dům číslo 22 v pražské Pařížské ulici, v jehož přízemí by se měl podle zdrojů LN na jaře otevřít butik Chanel, v těchto dnech prochází rekonstrukcí. foto: MAFRA - Michal Turek

PRAHA - Značky Louis Vuitton, Dior, Hermes, Gucci anebo Prada doplní v Praze další ikona luxusu. Svůj butik se tu již za pár měsíců chystá otevřít francouzský módní dům Chanel. Lidovým novinám informaci potvrdily tři nezávislé dobře informované zdroje, které si však přály zůstat v anonymitě.
  5:00

„Zástupci Chanelu již v Pařížské ulici prováděli mystery shopping a testovali prodavače v jiných buticích,“ tvrdí jeden z uvedených zdrojů s tím, že zákazníky by měl Chanel v Praze přivítat v březnu příštího roku. LN zaslaly dotaz ohledně pražské expanze tiskové mluvčí Chanelu do Paříže, ta však neodpověděla.

Secesní dům patřící PPF

Butik Chanelu, tvrdí zdroje LN, se otevře v Pařížské 22. Nemovitost patří společnosti Retail Star 22, jež je součástí skupiny PPF miliardáře Petra Kellnera. „Omlouvám se, ale spekulace nikdy nekomentujeme,“ reagovala mluvčí PPF Jitka Tkadlecová na dotaz, zda nájemcem obchodních prostor bude skutečně Chanel.

Secesní dům v Pařížské 22 se právě rekonstruuje.

Co je Primark, který míří do Česka? Velmi levné oblečení a hluboké košíky

Skupina PPF již dříve uzavřela nájemní smlouvu s jinou luxusní značkou, francouzským domem Louis Vuitton. Ten si pronajímá tři patra v Pařížské 3. I tento objekt dřív patřil PPF. Koncem roku 2015 jej však prodala realitnímu fondu Komerční banky.

Pro ty nejluxusnější značky připadá v úvahu jediná adresa v Praze, a tou je právě Pařížská ulice. „Je tou nejatraktivnější luxusní nákupní destinací v celém regionu střední a východní Evropy. Nemá konkurenci co do skladby nájemců, počtu obchodů ani umístění v historickém centru města s napojením na unikátní pamětihodnosti,“ říká Jan Kotrbáček, vedoucí týmu pro střední a východní Evropu společnosti Cushman & Wakefield. Výhodou Pařížské je též její dobrá dostupnost pěšky i automobilem, což je pro nejmovitější zákazníky velice důležité.

Drahá exkluzivita

Chanel chtěl v Praze otevřít butik již dříve, ale nepodařilo se mu najít vhodné prostory.

„Luxusní značky mají většinou naprosto jasnou představu o typu nemovitosti, kde by chtěly svůj obchod otevřít, protože kamenná prodejna je nejlepší fyzickou příležitostí, jak prezentovat své zboží, ale také filozofii značky nebo konceptu prostřednictvím interiéru, úrovní zákaznického servisu či kvalitou architektury,“ popisuje Kotrbáček. A dodává, že výběr správného prostoru a čekání na něj většinou trvá několik let, protože značky nerady dělají kompromisy, zvláště ty nejluxusnější.

Nikoho nepřekvapí, že za exkluzivní adresu se platí závratné sumy. Podle Cushman & Wakefield dosahuje měsíční nájemné za metr čtvereční v Pařížské až 235 eur (přes 6000 korun). „To je velice podobné jako v ulici Na Příkopě, přičemž výše nájmu v těchto lokalitách patří k nejvyšším v celé střední Evropě,“ upřesňuje Kotrbáček, přičemž nevylučuje, že se ceny v Pařížské ještě zvýší.

Značku Chanel, již proslavily například legendární malé černé šaty, představila světu její zakladatelka Coco Chanel v roce 1909. Současnými vlastníky módního domu jsou Alan a Gérard Wertheimerovi. Loni společnost utržila asi 11 miliard dolarů.

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...