Neděle 12. května 2024, svátek má Pankrác
130 let

Lidovky.cz

Ekonomika

Proti proudu. Na český trh s módou přijde americká značka Gap, pandemii navzdory

Gap otevře první obchody v Česku a na Slovensku. foto: Gap

PRAHA - Na českém trhu s módním zbožím se objeví americká značka s volnočasovým oblečením Gap. Částečně tak zaplní díru, která v tuzemském oděvním odvětví kvůli koronaviru vznikla. Kamenné prodejny se budou postupně v Česku i na Slovensku otevírat do konce roku. Zboží značky Gap bude dostupné i online.
  16:48

„Online sortiment bude stát primárně na kolekci Gap Logo a širokém džínovém programu. Velkoobchodní kanál a exkluzivní maloobchodní prodejny budou postupně otevírány od konce roku 2020. Portfolio bude doplněno o limitované kolekce, jakými jsou například trvale udržitelné produkty známé z obchodů Gap po celém světě,“ oznámila firma Gap.

Některé řetězce s módním zbožím dohnala pandemie spíše k opačnému trendu, tedy uzavírání kamenných prodejen, odkládání otevření nových či stahování celých značek z Česka. Pro Gap tím ale vznikl prostor, jak chybějící nabídku nahradit. 

Od prodeje hudebních desek do 40 zemí světa

Americká značka oblečení a doplňků Gap se na českém i slovenském trhu objeví díky distribučnímu partnerství s českou firmou CS Retail 1969 ze skupiny C.S. Apparel Group. Ta tak přivede Gap prostřednictvím značkových prodejen. K tomu má začít v průběhu září fungovat e-shop a Gap dostane také velkoobchodní zastoupení pro český i slovenský trh.

„Vnímáme oba trhy jako velmi zajímavou příležitost,“ říká Jan Fahoun, jednatel společnosti C.S. Retail 1969. „Budeme moci omnichannel nákupní zážitek nabídnout všem novým, ale i stávajícím zákazníkům, kteří dosud nakupovali Gap produkty pouze v zahraničí,“ dodává. Informoval o tom web Mediář.

Značka se rozšířila z Kalifornie, kde v roce 1969 vznikla jako obchod s džínami a hudebními deskami. Dnes je jedním z největších amerických maloobchodních řetězců s oblečením ve více než 40 zemích po světě.

CS Retail 1969 je na českém a slovenském trhu distributorem americké sportovní značky Under Armour, zároveň skupina C.S. Apparel Group vlastní a provozuje českou značku Sam 73 s více než stovkou obchodů po celé zemi.

K odchodu z tuzemského trhu s módou už koronakrize dohnala například francouzský oděvní řetězec Camaieu, v jehož bezmála 30 českých pobočkách ještě předloni Češi utratili přes 300 milionů korun. Česká divize společnosti podle svého vyjádření dluží 400 milionů korun, které v důsledku koronavirových opatření nedokáže splácet. Jiné obchody odložily otevírání nových poboček.

Autor: