130 let
Gap otevře první obchody v Česku a na Slovensku.

Gap otevře první obchody v Česku a na Slovensku. | foto: Gap

Proti proudu. Na český trh s módou přijde americká značka Gap, pandemii navzdory

Ekonomika
  •   16:48
PRAHA - Na českém trhu s módním zbožím se objeví americká značka s volnočasovým oblečením Gap. Částečně tak zaplní díru, která v tuzemském oděvním odvětví kvůli koronaviru vznikla. Kamenné prodejny se budou postupně v Česku i na Slovensku otevírat do konce roku. Zboží značky Gap bude dostupné i online.

Koronavirus decimuje dostupnou módu. Končí první obchody, z Česka některé značky úplně zmizí

„Online sortiment bude stát primárně na kolekci Gap Logo a širokém džínovém programu. Velkoobchodní kanál a exkluzivní maloobchodní prodejny budou postupně otevírány od konce roku 2020. Portfolio bude doplněno o limitované kolekce, jakými jsou například trvale udržitelné produkty známé z obchodů Gap po celém světě,“ oznámila firma Gap.

Některé řetězce s módním zbožím dohnala pandemie spíše k opačnému trendu, tedy uzavírání kamenných prodejen, odkládání otevření nových či stahování celých značek z Česka. Pro Gap tím ale vznikl prostor, jak chybějící nabídku nahradit. 

Od prodeje hudebních desek do 40 zemí světa

Americká značka oblečení a doplňků Gap se na českém i slovenském trhu objeví díky distribučnímu partnerství s českou firmou CS Retail 1969 ze skupiny C.S. Apparel Group. Ta tak přivede Gap prostřednictvím značkových prodejen. K tomu má začít v průběhu září fungovat e-shop a Gap dostane také velkoobchodní zastoupení pro český i slovenský trh.

Podzimní móda má zpoždění. Obchodům vládne kvůli ‚koronapauze‘ letní kolekce, zbylé zboží nabídnou příští rok

„Vnímáme oba trhy jako velmi zajímavou příležitost,“ říká Jan Fahoun, jednatel společnosti C.S. Retail 1969. „Budeme moci omnichannel nákupní zážitek nabídnout všem novým, ale i stávajícím zákazníkům, kteří dosud nakupovali Gap produkty pouze v zahraničí,“ dodává. Informoval o tom web Mediář.

Značka se rozšířila z Kalifornie, kde v roce 1969 vznikla jako obchod s džínami a hudebními deskami. Dnes je jedním z největších amerických maloobchodních řetězců s oblečením ve více než 40 zemích po světě.

CS Retail 1969 je na českém a slovenském trhu distributorem americké sportovní značky Under Armour, zároveň skupina C.S. Apparel Group vlastní a provozuje českou značku Sam 73 s více než stovkou obchodů po celé zemi.

K odchodu z tuzemského trhu s módou už koronakrize dohnala například francouzský oděvní řetězec Camaieu, v jehož bezmála 30 českých pobočkách ještě předloni Češi utratili přes 300 milionů korun. Česká divize společnosti podle svého vyjádření dluží 400 milionů korun, které v důsledku koronavirových opatření nedokáže splácet. Jiné obchody odložily otevírání nových poboček.

Autor: alt