Koronavirus decimuje dostupnou módu. Končí první obchody, z Česka některé značky úplně zmizí |
„Online sortiment bude stát primárně na kolekci Gap Logo a širokém džínovém programu. Velkoobchodní kanál a exkluzivní maloobchodní prodejny budou postupně otevírány od konce roku 2020. Portfolio bude doplněno o limitované kolekce, jakými jsou například trvale udržitelné produkty známé z obchodů Gap po celém světě,“ oznámila firma Gap.
Některé řetězce s módním zbožím dohnala pandemie spíše k opačnému trendu, tedy uzavírání kamenných prodejen, odkládání otevření nových či stahování celých značek z Česka. Pro Gap tím ale vznikl prostor, jak chybějící nabídku nahradit.
Od prodeje hudebních desek do 40 zemí světa
Americká značka oblečení a doplňků Gap se na českém i slovenském trhu objeví díky distribučnímu partnerství s českou firmou CS Retail 1969 ze skupiny C.S. Apparel Group. Ta tak přivede Gap prostřednictvím značkových prodejen. K tomu má začít v průběhu září fungovat e-shop a Gap dostane také velkoobchodní zastoupení pro český i slovenský trh.
Podzimní móda má zpoždění. Obchodům vládne kvůli ‚koronapauze‘ letní kolekce, zbylé zboží nabídnou příští rok |
„Vnímáme oba trhy jako velmi zajímavou příležitost,“ říká Jan Fahoun, jednatel společnosti C.S. Retail 1969. „Budeme moci omnichannel nákupní zážitek nabídnout všem novým, ale i stávajícím zákazníkům, kteří dosud nakupovali Gap produkty pouze v zahraničí,“ dodává. Informoval o tom web Mediář.
Značka se rozšířila z Kalifornie, kde v roce 1969 vznikla jako obchod s džínami a hudebními deskami. Dnes je jedním z největších amerických maloobchodních řetězců s oblečením ve více než 40 zemích po světě.
CS Retail 1969 je na českém a slovenském trhu distributorem americké sportovní značky Under Armour, zároveň skupina C.S. Apparel Group vlastní a provozuje českou značku Sam 73 s více než stovkou obchodů po celé zemi.
K odchodu z tuzemského trhu s módou už koronakrize dohnala například francouzský oděvní řetězec Camaieu, v jehož bezmála 30 českých pobočkách ještě předloni Češi utratili přes 300 milionů korun. Česká divize společnosti podle svého vyjádření dluží 400 milionů korun, které v důsledku koronavirových opatření nedokáže splácet. Jiné obchody odložily otevírání nových poboček.