26. srpna 2016 15:39 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Škoda potvrdila výrobu verze Kodiaq pro Čínu i nový crossover

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Nová Škoda Kodiaq střídá maskování. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Nová Škoda Kodiaq střídá maskování. | foto: Škoda Auto

PRAHA Škoda Auto bude v Číně vedle speciální karosářské verze nového SUV Kodiaq vyrábět i nový vůz kategorie Crossover Utility Vehicle (CUV) a auta s alternativními pohony. Vyplývá to z dohody, kterou podepsalo vedení automobilky se zástupci čínské SAIC Motor a SAIC Volkswagen, která pro Škodu v Číně vyrábí.

O tom, že na podzim představovaný Kodiaq doplní i verze kupé pouze pro čínský trh, se již dříve hovořilo, stejně jako o úvahách vyrábět malý crossover zhruba o velikosti Fabie. Kodiaq se má začít prodávat v první polovině příštího roku. Světovou premiéru bude mít příští týden v Berlíně.

Letos v březnu podepsaly společnosti Volkswagen, SAIC Motor a Škoda za přítomnosti čínského prezidenta Si Ťin-pchinga a českého prezidenta Miloše Zemana memorandum, které v nejbližších pěti letech počítá s investicemi ve výši zhruba dvou miliard eur do rozšiřování modelové palety značky Škoda. Vedle nových modelů a alternativních pohonů budou těžištěm společné práce také digitalizace individuální dopravy a konektivita vozů. Škoda navíc získala i kapitálovou účast na společném podniku SAIC Volkswagen Automotive Company Limited.

Škoda patří k evropským průkopníkům na čínském automobilovém trhu. Již v roce 1936 provozovala značka v Říši středu pět zastoupení. V polovině roku 2007 zahájila výrobu vozů v Číně s modelem Octavia. O rok později začala lokální výroba malého vozu Fabia. V červnu 2013 z linky sjel miliontý vůz značky vyrobený v Číně. Aktuálně Škoda v Číně vyrábí ve třech závodech a celkový počet vyrobených aut vzrostl na 1,8 milionu.

ČTK
  • 0Diskuse




Rakovina prsu může postihnout každou ženu. Včasné odhalení je klíčové
Rakovina prsu může postihnout každou ženu. Včasné odhalení je klíčové

Říjen je celosvětově označován jako měsíc boje proti rakovině prsu. Cílem řady kampaní a přednášek je především poukázat na to, že rakovina prsu může postihnout každou ženu bez ohledu na věk. Včasné nalezení nádoru značně zvyšuje šanci uzdravení.