Většina prodejen je nyní kvůli pandemii zavřená a zákazníci často nevědí, jak postupovat v případě reklamace. Záruční doba je totiž dlouhá 24 měsíců od převzetí zboží a může se stát, že se chýlí ke konci právě v těchto dnech. Problém tak nastává zejména u kamenných obchodů, které nemají e-shop. Zákazník však nemůže přijít o dvouletou záruku na zboží, i když se samotná reklamace zpozdí.
„Doporučujeme spotřebitelům, aby jasně seznámili prodejce s tím, že se chystají uplatnit právo na reklamaci, a aby se předešlo zbytečným komplikacím, aby se domluvili s podnikatelem elektronicky,“ řekl serveru Lidovky.cz Jiří Fröhlich, mluvčí České obchodní inspekce (ČOI). A upozorňuje, že krizová opatření problematiku uplatňování a vyřizování reklamací nijak neupravují. ČOI však apeluje, aby při výkonu práv v době nouzového stavu k sobě účastníci smluvního vztahu přistupovali ohleduplně, s trpělivostí a přihlédnutím k mimořádné situaci, v níž se druhá strana může nacházet.