Uhlíková stopa je u letadel velká,skoro nejhorší z dopravy,to je fakt.A ve Francii si to mohou dovolit,nahradit cestování letadly těmi vlaky,neboť jim tam nyní mezi městy jezdí vlaky 270 km/h a již teť počítají,že budou do roku 2030 jezdit 400-450 km/h.To bych se ani neobtěžoval na letiště.To naši "odborníci" jsou jinačí kádři.Ti teť budou stavět "vysokorychlostní" tratě (jen pro naše "odborníky" jsou vysokorychlostní),kde se má údajně jezdit "až" 230 km/h a to když vše dobře půjde (jako že ne),tak do roku 2028.Nebylo by od věci se takových "odborníků" zbavit?Já bych to dal klidně postavit těm nenáviděným Číňanům,ostatně tak jako i dálnice.Nebo aspoň těm Francouzům.V Číně se dnes a také již delší dobu jezdí po železnici 320 km/h.Ovšem,že se má u nás jezdit "až" 230 km/h do r. 2028 se bavili na ČT24,tak to může být dezinformace.
Francie a ČR mají jiné rozměry. U nás je VR nesmysl. Úplně stačí tratě pro smíšený provoz 160-200 km/hod.
Ve zdravé společnosti určuje poptávku i nabídku zrh, v totalitě tak činí vláda a parlament.
Víme,a víme to hlavně od nás,že trh mnohokrát zklamal.Ale zklamal i jinde na západ od nás.