Google se začal pokoušet o televizní "krabičky" před třemi lety, úspěch s tím ale dosud neměl. Nyní svým levným produktem hází rukavici zařízením od úhlavního rivala Apple a dalších výrobců, která jsou obvykle třikrát dražší.
Nový Nexus |
"Je to jejich dosud nejodvážnější pokus o vstup do obývacího pokoje," řekl listu Financial Times analytik Dan Cryan z výzkumné firmy IHS. "Celý ekosystém Googlu se tím má rozšířit na obrazovku, kam dosud příliš nepronikl."
Protokol Cast, který Google v Chromecastu používá, je výzvou Applu, který umožňuje "streaming" internetového videa do televizorů pouze přes jeho vlastní přístroje. Protokol Google už přijal videoservis Netlifx a společnost jedná s dalšími firmami, aby přes jeho zařízení proudil do televizorů co nejširší záběr internetové nabídky.
Předchozí pokusy Googlu mařilo to, že se firma nedohodla s větším počtem společností, aby takový streaming umožnily. Podle analytiků má nyní Google větší šanci na úspěch, jak kvůli nízké ceně, tak díky širšímu záběru než dosud.
Google začal Chromecast prodávat na americkém trhu ve středu. Přístroj se zapojuje zezadu do televizoru a jakmile se spojí s domácí WiFi sítí, začne automaticky fungovat, uvedla firma.