„Už sedm let předtím existovala podobná služba pod původním názvem Eurotel Asistent. Z průzkumů, které jsme měli k dispozici, vyplynulo, že většina zákazníků konkurenčních operátorů se mylně domnívala, že tato služba pro ně není technicky dostupná,“ řekl LN mluvčí Telefónicy O2 Martin Žabka. Právě proto se největší telefonní operátor v zemi rozhodl pro velkou mediální kampaň, kterou se snaží nalákat i zákazníky od tuzemské konkurence. Službu přitom mohou využívat i lidé ze zahraničí.
Počet lidí, kteří na linku volají, měsíc od měsíce roste. „Jedná se o desítky tisíc volajících denně. Nejčastěji se zákazníci dotazují na informace o telefonních číslech, kontakty na firmy podle oboru činnosti, informace o jízdních řádech vlaků a autobusů nebo kulturní informace,“ informoval Žabka.
Podobnou službu poskytuje také T-Mobile – na čísle 1183 pod názvem T-Mobile Asistent. „Služba funguje už devět let. Pravdou ale je, že jsme ji naposledy mediálně propagovali před šesti lety,“ uvedla mluvčí T-Mobile Martina Kemrová. Také proto jejich infolinku využívají z osmdesáti procent jen zákazníci T-Mobile. „Nabízíme podobné služby jako konkurence, ale rovněž se snažíme odpovědět na jakoukoli otázku, například kolika let se dožívá hroch,“ dodala Kemrová. Podle Kemrové i Žabky je mezi Čechy o tyto informační služby velký zájem. Třetí největší operátor v zemi Vodafone ale podobnou infolinku neprovozuje, ani ji nemá v plánu. „U našich zákazníků pozorujeme právě opačnou tendenci, protože informace vyhledávají ve vzrůstající míře přes internet přímo v mobilním telefonu,“ tvrdí mluvčí Vodafonu Filip Hrubý.
Někteří zákazníci, kteří využili služby 1188, si ale stěžovali na příliš vysokou cenu hovorného. To Žabka odmítá. „Průměrná doba vyřízení jednoho dotazu se pohybuje kolem jedné minuty. Cílem operátorů není hovor protahovat. Pokud dotaz vyžaduje složitější hledání, se zákazníkem si domluvíme dodatečné zaslání odpovědi formou SMS zprávy zdarma,“ dodal.
Infolinka své služby stále rozšiřuje. Čerstvou novinkou je například možnost nechat si na telefonickou žádost dovézt sud piva. Za 790 Kč dostane zájemce samochladící dvacetilitrový soudek.
Haló, tady infolinka
PRAHA -
Asi každý Čech, který sleduje televizi, už narazil na reklamu na asistenční službu 1188. Už mnoho měsíců dva herci v několika reklamních spotech propagují zmiňované čtyřčíslí a ubezpečují diváky, že ať hledají jakoukoli informaci, najdou ji, když využijí tuto službu. Asi málokdo ale tuší, že číslo 1188 patří do stáje Telefónicy O2.
mobilní telefon foto: Lidové noviny
Neosvobodili nás jen Sověti a Američani. Loupeže, vraždy či znásilňování byly běžné, říká historik
Jak může skončit válka na Ukrajině? Mluví se o výměně kusu země za vstup do NATO i hrozbě „třetího majdanu“
Lobbisté uspěli, Češi přijdou o plně hrazené léky. Podle právníka ministerstvo ignoruje výroky soudů
Za guláš už přes 200 korun. Restaurace vysvětlují, proč od začátku roku opět zrychlily zdražování jídla i nápojů
Tajná česká mise do Sýrie: delegaci prozradil snímek v agentuře. Proč jednala s Asadovým režimem?
Hlavní tahák novely zákoníku práce: Češi si budou moci určit pracovní dobu. Podle Středuly to může uškodit
PRODEJ POZEMKU VE LHOTCE, 4.050 M2,
Lhotka, okres Frýdek-Místek
3 599 000 Kč