16" KOLO S GUMOU 185/60 :
průměr ráfku - 406,4mm
výška gumy (60% z šířky ) * 111 mm , pak obvod gumy 1,625 m
70 otáček/sec = 409,6 km/h, no kupte si Veyrona a máte to v klidu zmáklý, akorát na něj asi nedávejte 16-ky od Vietkongu
http://cs.wikipedia.org/wiki/Bugatti_Veyron" target="_blank" rel="nofollow">http://cs.wikipedia.org/wiki/Bugatti_Veyron
prostě největší problém s koly má Petr Hanke.
VŠECHNO ČÍNSKÉ JE ŠPATNÉ A VŽDY JDE O ZDRAVÍ ! KDYŽ TO NENÍ OTRÁVENÉ TAK JE TO JEDOVATÉ A NEBO MATERIÁLOVĚ OCHUZENÉ.
SIBYLA TO DOBŘE PŘEDPOVĚDĚLA.
Novinarova kvalifikace pro vykonavani jeho povolani je ovladnuti jazyka. V tom o cem pise byva uz jen amater. V tomto pripade az smesny amater. Odhalit ho dnes byla hracka, ale otevrte noviny zitra a ja vam garantuji ze pulka jich jsou lzi. No jo a uz jsme zase zpatky . On vam totiz nikdo nerekne ktera pulka.
185/60R16
počítejte se mnou.
jeden coul = 2,54 cm, tzn kolo 16" průměr ráfku = 40,64 cm, plus pneu hloubka (dvakrát, na obou stranách ráfku). Hloubka pneu je v tomto případě 18,5cm*0,6=11,1cm takže 40,64+11,1+11,1=62,84cm x pi (3,142) a máme obvodovou délku kola, tzn 197,44 cm. 130Km v hodině je 13 000 000 cm v hod, tzn 13000000/60/60 = 3611cm/sec. a naše kolo o obvodu 197,44 se k uražení této vzdálenosti otočí jen 18 krát za sekundu. Basta.
Ono je to sice správně, ale počítá se t.zv. dynamický poloměr kola. Ten je trochu menší než skutečný. Asi o 5mm. Takže je: poloměr kola nezatíženého, statický poloměr kola (zatížené na místě) a dynamický poloměr kola (je proměnný se vzrůstajícími otáčkami). Vidíte to dobře při sledování závodních aut na zpomalených záběrech.
to má ještě pneumatiku,takře obvod kola 185/50 16" je ca 1,86m.130 m/s.468km/h.I ty závodníku!
...asi na 40 za vteřinu. Zaokrouhleno. Každopádně je to dobrý PR a děsení zákazníka
Nechci zpochybňovat autorovy závěry, ale jestli dobře počátám, tak rychlost 130 km/h je cca 36 m/s a obvod kola 16" je cca 1.27 m. Z toho plyne cca 28 otáček za sekundu. Co to ale říká o namáhání ráfku netuším. Podstatnější namáhání než odstředivou silou jsou asi rázy pří přejetí díry, namáhání při průjezdu zatáčkou, při najetí na obrubník či zpomalovací práh atd.
Od toho bych si nenechal poradit ani cestu do hospody..70x za vterinu to bych odhadl tak na 700km/h. Chtel bych videt ktere certifikovane kolo vydrzi 70 otacek za minutu, res ty gumy.. Myslim, ze by stacilo, kdybybyly vyfoukle