Tak 900 řidičům nedochází, že si ničí svou budoucnost. Jejich firma už pak nebude dostávat zahraniční zakázky. Němečtí příjemci zboží se razdvatři na nějaké doplácení na Čechům německou minimální mzdu. A rázem bude v ČR dostatek řidičů náklaďáků a možná i autobusů.
900 nezaměstnaných a nezaměstnatelných. Češi všeobecně dělají za třetinu německého platu ...
Němci si nastavili minimální mzdu - ok. Aby ušetřili na nákladech, zaměstnávají přes svoje české pobočky české řidiče, kteří ovšem vykonávají práci výhradně v Německu pro německé firmy, ale "český" zaměstnavatel se tváří, že se ho německá minimální mzda netýká. A teď se Němcům tahle vyčůranost vrací. Bohužel to s protekcionismem překombinovali, protože stejné zákony zavádí i další země a jedním z výkladů je, že každý zaměstnanec na služební cestě má pobírat minimální mzdu v zemi, ve které se zrovna nachází. A to už je šílenství. Přitom nakonec není největší problém minimální mzda, ale administrativa spojená s evidencí vysílání pracovníků a zpracováním mezd podle několika mzdových tarifů. Mám EU rád, ale tohle bych jí omlátil o hlavu.
"že každý zaměstnanec na služební cestě má pobírat minimální mzdu v zemi, ve které se zrovna nachází."
.
Tak to by mnohé cizince, pracovně zajíždějící do ČR docela nasr....
Souhlas. Jedná se německou minimálku. Dále budou konkurenceschopní.
Kdyby nebyli blbi, a tusili tak, ze si sami pod sebou rezou vetev, asi by neridili kamion, ze jo...
Tak jen české dopravní firmy přijdou o práci.
Nebo přejdou na Švarc a každý řidič bude živnostníkem. Jsme Češi! Že bychom to nějak nepřečůrali?!