130 let

Diskuze

Kanadští silničáři si pochvalují českou technologii. Při frézování jim ušetřila tisíce tun materiálu

České počítačové technologii nazvané Exact Street se podařilo uspět u silničářů v Kanadě. Systém pro frézování poprvé využila ontarijská stavební firma Roto-Mill při rekonstrukci osmikilometrového dálničního úseku a výsledky si pochvaluje. Díky němu ušetřila tisíce tun materiálu a tím i peníze.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OO

19. 8. 2019 13:10

Nejlepší vtip roku 2019

0 0
možnosti
MP

17. 8. 2019 23:07

Cudaci Kanadani.. Takove silnice bych nepral ani nepriteli

0 0
možnosti
HP

16. 8. 2019 23:39

Když je ta česká technologie stavby silnic tak efektivní a úsporná, nešlo by ji použít i v Česku?

0 0
možnosti
MJ

17. 8. 2019 7:35

Například v Dobříši, tam by se měl ministr dopravy projet po zdejších silnicích, aby byl vybrán nejvice zdevastovaný povrch pro modernizaci.

0 0
možnosti
FD

16. 8. 2019 17:55

To by mně zajímalo, jakou technologií budou opravovat silniční úsek z Mimoně na Mnichovo Hradiště.

12 km délky silnice 2. třídy má trvat 2 roky a 4 měsíce.

Neskutečné.

0 0
možnosti
JT

16. 8. 2019 17:48

No...silničařina není můj obor, ale když jsem vloni jel v Ontariu, tak jsem si říkal, proč naši silničáři nejdou na nějaký rychlokurs někam, kde umí stavět cesty. Super kvalita všech cest, a to platí pro celou severní Ameriku. Letos jsem tam najezdil 2500 mil, a ani mi to tak nepřišlo.. Škoda, že se u nás všechno rozkrade, stavba 1 km cesty je u nás 3x dražší než v Německu..

0 0
možnosti
HP

16. 8. 2019 23:47

V Ontariu jsem byl už je to dávno, takže nevím, jak to tam vypadá dneska, ale tvrdit, že v celé severní Americe může jenom ten, kdo ji vůbec nezná. Mnohé z dálnic kolem L.A. můžou směle konkurovat D1, v centru Detroitu je to vyloženě jenom pro majitele terénních vozů, v krásném Chicagu snad ani nestojí za to mít dobré auto... Totéž tady v Novém Jižním Walesu, některé z dálnic kolem Sydney jako v Česku za bolševika. Tam, kam by se ostatní měli jezdit učit, je Queensland.

0 0
možnosti
P

P.Cizek

16. 8. 2019 17:35

Docela by mne zajímalo, kteří čeští silničáři si tu technologii pochvalují nebo o ní alespoň už někdy slyšeli. Žádného takového neznám:

0 0
možnosti
OD

16. 8. 2019 17:25

Hahaha, ty budou za půl roku koukat, až to budou moct dělat znova :D Zrovna v kanadě je naprosto příkladná údržba silnic a my bychom si měli vzít spíš ten příklad u nich jak to dělat a jak krásně to tam funguje.

0 0
možnosti
RD

16. 8. 2019 14:47

Vypadá to dobře, ale nebude to fungovat. Vozovka se provozem postupně degraduje v celém rozsahu, díry a výtluky se ovšem objeví nejdříve v místech, kde je degradace nejpokročilejší. Po jejich opravě se pokračující degradace projeví v dalších oslabených místech. Ve výsledku budou opravovat častěji než při totální jednorázové opravě.

0 0
možnosti
JN

J. Novak

16. 8. 2019 15:03

Otazka je technlogie oprav... pokud se napriklad povrch pred pokladkou vrstvy zaleva asfaltem, ktery pronikne do mezer, tak to snad fungovat muze.

0 0
možnosti
JN

J. Nový

16. 8. 2019 12:57

Snad z toho bude ČR něco mít (daně).

0 0
možnosti
DR

16. 8. 2019 15:16

Aké dane ? Asi neregistrujete , že je to súkromná firma . DPH sa platí v mieste spotreby , zisk je majetok firmy , daň zo zisku rozumná firma platí v štáte kde je nižšia . A veľmi pochybuje , že v kanade je daň zo zisku vyššia ako v ČR , ak vôbec nejaká je / začínajúca firma , odpustenie dane /.

Ale určite bude mať z toho aj ČR - Dobré meno ! Nestačí?

0 0
možnosti