130 let

Diskuze

Kapsch chce prodat státu svůj mýtný byznys. Kdyby se zadrhl obří tendr

Správce mýtného systému, firma Kapsch, chce státu prodat svůj mýtný byznys v Česku. Návrh předložil Kapsch ministerstvu dopravy loni v listopadu. Nyní, po vyhlášení tendru za 29 miliard, Kapsch návrh prezentuje jako řešení pro případ, že by se soutěž na nového provozovatele zadrhla.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MJ

21. 6. 2017 13:03

Mýtný byznys na českém území je byznysem státu, nikoliv firmy Kapsch. To jak stát s tímto byznysem zachází je po ekonnomické stránce na blití a s tím také souvisí vznik situace, kdy Kapsch chce prodat státu "svůj" mýtný byznys. Je podezření, že tomuto kšeftu je od počátku podřízeno rozhodování MD a Ťoka o mýtném systému v ČR. Je podezření, že lidé, kteří o smlouvách a systému výběru mýta rozhodovali, nerozhodovali v zájmu státu, ale byli v minulosti ošetřeni firmou Kapsch tak, aby všechna rozhodnutí byla činěna v její prospěch. Je podezření, že výběr mýta v ČR je předmětem rozsáhlé korupce.

0 0
možnosti
VN

22. 6. 2017 17:42

Není to byznys státu.

BYL BY to byznys státu, kdyby do něj stát investoval - jenže stát neinvestoval, jen dovolil Kapschi investovat s tím, že si pak bude moct něco ze zisku ukousnout - a je na něm, aby byl zisk dostatečný, aby se Kapschi vyplatilo investovat do mýta a ne vložit ty prachy do banky.

Je to něco podobného, jako když stát v rámci PPP dovolí firmě postavit - za své, firemní peníze - dálnici s tím, že se jí investice vrátí z mýtného, které tam bude vybírat, dejme tomu 30 let, po celou tu dobu bude dálnici udržovat a v bezvadném stavu ji pak odevzdá státu.

Jasné?

0 0
možnosti
IV

I. Veselý

21. 6. 2017 12:01

Prodat? Já měl za to, že koncem původní smlouvy všechno co Kapsh vybudoval a do konce roku 2016 provozoval za odměnu, která obsahovala i splátky za vybudování systému, je majetkem státu. Teď mýtné provozuje dle smlouvy na tři roky, kterou radši nepodepsal ministr, ale jeho náměstek, už státní majetek a platby jsou pouze za provoz, nesplácí se vybudování systému jako do konce roku 2016. Jak jsem z článku pochopil chce prodat zaměstnance? Proč by je stát, v případě potřeby, nemohl zlanařit bez koupě od Kapsche?

0 0
možnosti
VN

22. 6. 2017 17:50

Já to pochopil tak, že pokud by se státu nepodařilo včas vysoutěžit provozovatele na dalších 10 let - což je při známém sudičství, odvolávatelství a obstrukčnictví v tomhle státě reálné - tak by Kapsch dodal státu na klíč provozovatele, který by ovšem byl už státní. A za to by si nechal zaplatit.

Ona taková fungující firma i s kolektvem kmenových zaměstnanců "na stojatě" má svou hodnotu. I cenu.

Házet lano samozřejmě jde. Ale sestavit takovou partu na zelené louce (a při známých českých postupech v IT - bez problémů se rozběhlo jedině EET) je dlouhé a může být i drahé.

0 0
možnosti
  • Vybrali jsme pro Vás