Právě na dobu před začátkem mistrovství načasovala část velkých prodejců marketingové akce na TV. „Zákazníci jsou samozřejmě ovlivňováni slevovými akcemi a výhodnými nabídkami jednotlivých prodejců. Je však vidět, že se úsilí obchodníků vyplácí. Téměř totožný trend jsme sledovali také vloni před květnovým mistrovstvím světa,“ uvedl ředitel nákupního portálu Heureka Tomáš Braverman.
Hackeři napadají chytré televize. Zavirují je a požadují výkupné |
Podle ředitelky marketingu řetězce Datart Jany Choroušové vzrostl zájem o televize v meziročním srovnání téměř o 50 procent s tím, že největší je zejména o dobře vybavené přístroje. „Konkrétně jde o televize se Smart funkcemi, 3D a 100 Hz panely a především o velké úhlopříčky od 47 palců. U úhlopříček 55 až 65 palců vzrostl prodej dokonce až trojnásobně,“ dodala.
Větší úhlopříčka, pokročilé funkce
Zvýšení poptávky zaznamenal i internetový obchod Alza.cz. „Před každým významným sportovním svátkem roste poptávka po nových TV přibližně o deset až 15 procent,“ podotkla mluvčí Šárka Jakoubková. Podle ní se ale na současném růstu podílí i výprodej starších modelových řad. „Zákazníci dávají přednost především TV s větší úhlopříčkou a pokročilejšími funkcemi, které se dnes dají pořídit za velmi zajímavé ceny. Největší meziroční boom prodejů zažívají 3D Smart TV,“ dodala.
Obchodníci se podle ředitelky internetového obchodu Kasa.cz Andrey Čižmářové v těchto dnech zbavují starších modelů a televize modelového roku 2015 vyjdou o 30 až 50 procent dráž. „Do nových modelů, které v těchto dnech přicházejí na trh, už výrobci naplno promítají kurzové rozdíly mezi oslabenou korunou a silným dolarem,“ uvedla. Prodeji televizí se podle ní letos daří. Za první čtvrtletí zaznamenala Kasa růst počtu kusů o čtvrtinu. Vedle MS je důvodem oživení prodeje i masový nástup nových technologií, hlavně Ultra HD.
V televizních domácnostech podle průzkumu společnosti Mediaresearch v posledních několika letech nejvíce narostlo zastoupení LCD televizí, které má aktuálně doma 55 procent domácností, zatímco v roce 2007 její vlastnictví deklarovalo pouhých 11 procent. V posledních čtyřech letech dále mírně stoupá i popularita LED televizí s podílem 14 procent. Podíl plazmových televizí se drží stabilně kolem deseti procent domácností.