Automobilce TPCA dlouhodobě klesal objemy výroby do letošního ledna. "Tempo zrychlila již na konci února, takže aktuálně sjede z výrobní linky nový vůz Toyota Aygo, Peugeot 107 nebo Citroën C1 každých 55 vteřin," uvedl mluvčí automobilky Radek Kňava. Důvodem je podle něj oživení poptávky v západní Evropě, například prodej modelu Toyota Aygo vzrostl v prvním čtvrtletí o 17 procent.
Kvůli rostoucím prodejům současných modelů a očekávanému zájmu o modely nové generace firma opět rozšiřuje nábor nových zaměstnanců.
Nové modelyJaponsko-francouzská automobilka TPCA na začátku března představila novou generaci malých městských vozů Citroen C1, Peugeot 108 a Toyota Aygo, do jejichž uvedení investovala zhruba 15 miliard korun. Firma loni vyrobila zhruba 185 000 vozů, což je meziročně o 14 procent méně. Letos chce TPCA vyrobit asi 210 000 aut. |
"Náborové aktivity TPCA byly dosud zaměřeny zejména na Kolínsko a střední Čechy, nyní se rozšiřují i na další regiony," uvedl Kňava. V roce 2013 a v prvních měsících letošního roku přijala více než 600 lidí, převážně z Kolínska.
Na začátek 18, pak kolem 30 tisíc
Nábor pracovníků se týká dělnických pozic, na nichž se průměrná mzda pohybuje kolem 30 000 korun. Nástupní mzda je po dobu prvních tří měsíců 18 000 korun. Od čtvrtého měsíce se mzda zvýší na 20 570 korun hrubého měsíčně. Automobilka nabírá zaměstnance prostřednictvím personálních agentur.
"Nejlepším agenturním zaměstnancům umožníme přejít do kmenového stavu. Každý takový zaměstnanec získá smlouvu na dobu určitou, která může být později prodloužena na dobu neurčitou," uvedla firma.
Nyní jsou téměř všichni zaměstnanci TPCA z České republiky, část pochází ze Slovenska. Více než 70 procent zaměstnanců žije ve městech a obcích do 30 kilometrů od továrny. Do konce roku 2014 se zvýší celkový počet zaměstnanců na 3500.