ale tvůrce editoru pro psaní přizpěvků je jiného názoru a za nadpis se nesmí dát enter. Jinak jse,m chtěl k tomuto nic neříkajícímu a žádný názor nevyjadřujícímu článku napsat, že tam chybí o kolik je takto převážený utran levnější, než te od Westinghouse a co tvoří základ paliva. Jestli by nebylo jednodušší a ekonimické obohatit palivo a přivést jej do elektrárny, neboli, tam kde obohatí by měli také umět vyrobit finální produkt.
tedy v TVELu, umějí taky obohatit. Dříve jsme palivo do Temelína vozili od Westinghouse, tedy lodí do Štětína nebo Gdaňsku a odtamtud vlakem. Teď vozíme vlakem přírodní uranový koncentrát do Francie, obohacený do Ruska a palivo do Temelína.
TVEL umí palivo do VVER nejlíp - jak ukázaly problémy s westinghousím. Hlavně TVEL dal nejlepší podmínky, což nemusí být jenom cena - ale hodně je cena.
použít vůbec - a ten, kdo dokáže obohatit z 5% U235 na 90% a více, ten zvládne i těch prvních 5%. Transporty se utajují hlavně kvůli ekoteroristickým aktivistům, kteří pořádají kolem nich své manévry. Lépe utajit než řešit "gorlebenské" vandaly a jejich řádění.
Jinak - samozřejmě, že jde o ochranářskou politiku (některých) zemí EU - těch, které mají techniku obohacování zvládnutou a vytvářejí si uměle oligopol.
Některá jednání státních firem napomáhají "rozkladu" EU a tíhnutí k bývalým komunistickým okupantům. A 20 tun ročně v několika kubických metrech prostoru. Vždyť je to strategická Achilova pata, ani náhodou po hospodářské stránce nejsou jaderné elektrárny "bezpečné", nehledě na současné metody boje teroristů. Jiný výklad obchodu je jistě možný.