Dosud firma založená Leošem Novotným vysílala autobusy na šest různých linek – mimo jiné do Krakova, Českého Krumlova nebo ukrajinského Mukačeva. Často v návaznosti na vlastní vlakové spoje vedoucí na sever Moravy či východ Slovenska.
Leo Express útočí nákupem jiného dopravce. Do flotily zařadí minibusy |
Návaznost mezi kolejemi a silnicí bude platit i u nových linek. „Všechny autobusy budou v Praze navazovat přímo na naše vlaky a nabídnou tak rychlé a pohodlné kombinované spojení,“ popsal generální ředitel Leo Expressu Peter Köhler.
Spojení do Lince a Salcburku vznikne prodloužením stávající trasy do Českého Krumlova. Nová linka do Mnichova pak bude při cestě z Prahy zastavovat v Plzni, což je jedna z nejlukrativnějších autobusových tras v Česku.
„Každý rok chceme otevřít zhruba deset nových spojení, v Česku i po Evropě. Dál plánujeme budovat naši dopravní síť. Do konce roku přidáme další linky,“ řekl pro Lidovky.cz Peter Köhler.
Nová spojení do Německa a Rakouska mají ambici konkurovat dalšímu českému soukromému dopravci RegioJetu podnikatele Radima Jančury, jehož vozy také zajíždí do Lince i Salcburku. Ve spolupráci s Deutsche Bahn pak vypravuje autobusy do bavorské metropole.
„RegioJet provozuje přímé spojení Prahy s Mnichovem pětkrát denně v každém směru. Z toho navíc čtyři spoje jezdí ve spolupráci s německými drahami DB a některé spoje zastavují také na mnichovském mezinárodním letišti. V Praze naše spoje většinou odjíždějí z pražského hlavního nádraží a mají přímou přestupní návaznost na vlaky RegioJet a další vlakové spoje. Budeme samozřejmě sledovat vývoj trhu a cen a jsme připraveni reagovat a našim zákazníkům vždy nabídnout minimálně stejně výhodné ceny jako další dopravci,“ sdělil serveru Lidovky.cz mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.
Leo Express se chce prostřednictvím nových linek postavit i státním Českých drahám, které mimo jiné vypravují vlaky do bavorské metropole. Na trase do Mnichova slibuje bezmála o hodinu rychlejší cestu než vlak. Ten má však více zastávek a také výhodu, že se nemusí potýkat s aktuálními rozsáhlými uzavírkami na dálnici D5.
Mnichov a Salcburk za 299
Při včasné rezervaci zaplatí pasažéři na obou nových trasách za cestu z Prahy 299 korun. V případě koupě na místě bude záležet na době, kdy pojedou. Lístky ve špičce můžou být řádově o 30 procent dražší. „Chceme lidi motivovat, aby využívali spoje i v méně vytížených časech,“ vysvětluje Köhler.
Firma také postupně zavádí do svých autobusů byznys třídu, která už je dostupná například ve vozech mířících do Vídně. Nabízí více prostoru i rozsáhlejší občersvení, cena je oproti běžnému lístku zhruba o 40 procent vyšší.
Vlak do Trenčína zaplníme. Máme v plánu i další tratě, říká šéf Arrivy |
Soukromý Leo Express loni snížil ztrátu na 67 milionů korun ze 135 milionů v roce 2014. Tržby společnosti, která mimo jiné provozuje železničního spojení mezi Prahou a Košicemi, vzrostly o 80 milionů korun na zhruba 260 milionů korun. Většinovým majitelem firmy a předsedou představenstva je podnikatel Leoš Novotný.
V červnu firma učinila velmi zajímavý nákup, když se jí podařilo získat minibusového dopravce Tiger Express. Firmu, kterou shodou okolností spoluzakládal mluvčí konkurenčního RegioJetu Aleš Ondrůj.
V Tiger Expressu získala Novotného firma šest nových linek do polské Vratislavy, Krakova a Katovic a rovněž do Vídně a Košic.
Před akvizicí provozoval Leo Express ve spolupráci s partnerskými dopravci šest autobusových spojení. Konkrétně jde o spoje Praha - Český Krumlov, Bohumín - Krakov, Přerov - Zlín, Košice - Mukačevo, Bohumín - Varšava, Lvov - Vídeň.
Kromě toho společnost provozuje železniční spojení Praha - Prešov - Košice a Praha - Staré Město u Uherského Hradiště.
Leo Express proti dotacím vlakůPeter Köhler, generální ředitel Leo Expressu: „Spojení z Prahy do Mnichova a Salzburku nabídneme již za 299 Kč, to znamená méně než za třetinovou cenu oproti konkurenčním vlakovým spojům, navíc o hodinu rychleji. Velký zájem očekáváme také o rychlé kombinované spojení, kdy za cestu z Olomouce do Mnichova zaplatí cestující jen 349 Kč, z Ostravy 399 Kč. V této souvislosti připomínáme znovu, aby Ministerstvo dopravy přestalo dotovat železniční spoje státního konkurenta do Lince a Mnichova a peníze použilo na modernizaci infrastruktury a bezpečnosti na těchto trasách. Rádi bychom také vyzvali veřejnost, aby využívala naše nedotované, levnější a rychlejší spoje místo spojů dotovaných státem z veřejných prostředků.“ |