Čtvrtek 21. ledna 2021svátek má Běla -1 °C oblačno Předplatné LN
aktualizováno  Lidovky.cz > Byznys > Média

ČT odmítla reklamu Sazky. Zesměšňuje Slováky a Řeky

Reklama Fotbalový slovníček - Slovensko | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Reklama Fotbalový slovníček - Slovensko | foto: Lidovky.cz

PRAHA Česká televize odmítla zařadit do vysílání dva reklamní spoty sázkové společnosti Sazka s moderátorem Leošem Marešem, které měly doprovázet přímé přenosy ČT z utkání mistrovství světa ve fotbale. Konkrétně ČT vyřadila spoty věnované týmům Slovenska a Řecka. Na reklamách jí vadilo, že by mohly vyvolávat národnostní nesnášenlivost.

"Hrá ako Maďar, píská jak Tatar, smečiar," říká Leoš Mareš ve slovenském kroji poté, co nechytí valašku. Titulky to překládají jako "špatný hráč, špatný rozhodčí, volej." V řecké stylizaci zase v roztrhané košili prosí o eura: "Dej euro. Díky, můžeme jet na MS!"

Podle agentury Media Master, která zajišťuje marketingový servis pro Českou televizi, nebyl obsah spotů věnovaných Slovensku a Řecku v souladu s principy a kodexem veřejnoprávní televize. Oznámil to mluvčí Sazky Zdeněk Zikmund.

Fotbalový slovníček

Na řeckém spotu vadila agentuře narážka na pomoc Evropské unie, v případě Slovenska agentura původní souhlas s vysíláním zrušila s odvoláním na nedávné vyostření slovenských vztahů s Maďarskem.

"Česká televize je ze zákona odpovědná za obsah svého vysílání. Pokud tedy zodpovědní zaměstnanci rozhodnou, že by odvysílání jakéhokoliv pořadu včetně reklamy mohlo být v kolizi se zákonem či kodexem, který se zákona vychází, mají nejen právo, ale přímo povinnost odvysílání odmítnout," zdůvodnil postup mluvčí ČT Ladislav Šticha.

Sazka vzala rozhodnutí ČT na vědomí, přestože se nedomnívá, že by sponzorské vzkazy mohly vyvolávat národnostní nevraživost. "S podobnou mírou nadsázky se setkáváme i ve sdělovacích prostředcích obou zmíněných zemí, s výjimkou vyhraněně nacionalistických. V souvislosti s předsednictvím České republiky v Evropské unii a její prezentací v Bruselu veřejnost jistě zaznamenala i nadsázku mnohem provokativnější," uvedl Zikmund.

Desetivteřinové spoty k přímým přenosům z mistrovství světa ve fotbale připravila pro internetový portál Sazka Tip agentura Beefbrothers v produkci P.Art Production. Režisérem klipů je Tomáš Medek, hudbu složil Ondřej Brzobohatý.

,

Souboj českých stálic. Je větší octavia o tolik lepší než menší scala?

Srovnávací test Škody Octavie a Scaly | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Na počátku byla temnota. Pak bůh řekl budiž octavia. A byla. A viděl, že octavia je dobrá... ale že by to chtělo ještě...

Pýchu dnes nazýváme zdravým sebevědomím, promlouvá k lidem profesor Kašparů

Lékař, psychiatr, vysokoškolský profesor a řeckokatolický kněz Jaroslav... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Sedm hlavních hříchů jsme si přejmenovali. Z neřestí jsme vytvořili ctnosti, a tak se možná není čemu divit, že se...

Jako žena jsem byla ve Vatikánu poněkud výrazná, vzpomíná farářka Kopecká

Martina Viktorie Kopecká, farářka Církve československé husitské | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Svým vzhledem působí rozruch na mnoha místech, dokonce i ve Vatikánu. Je mladá, krásná a hlavně progresivní. Život...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!