Pátek 6. prosince 2019svátek má Mikuláš -4 °C polojasno Předplatné LN
11. června 2010 14:47, aktualizováno  15:22 Lidovky.cz > Byznys > Média

ČT odmítla reklamu Sazky. Zesměšňuje Slováky a Řeky

Reklama Fotbalový slovníček - Slovensko | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Reklama Fotbalový slovníček - Slovensko | foto: Lidovky.cz

PRAHA Česká televize odmítla zařadit do vysílání dva reklamní spoty sázkové společnosti Sazka s moderátorem Leošem Marešem, které měly doprovázet přímé přenosy ČT z utkání mistrovství světa ve fotbale. Konkrétně ČT vyřadila spoty věnované týmům Slovenska a Řecka. Na reklamách jí vadilo, že by mohly vyvolávat národnostní nesnášenlivost.

"Hrá ako Maďar, píská jak Tatar, smečiar," říká Leoš Mareš ve slovenském kroji poté, co nechytí valašku. Titulky to překládají jako "špatný hráč, špatný rozhodčí, volej." V řecké stylizaci zase v roztrhané košili prosí o eura: "Dej euro. Díky, můžeme jet na MS!"

Podle agentury Media Master, která zajišťuje marketingový servis pro Českou televizi, nebyl obsah spotů věnovaných Slovensku a Řecku v souladu s principy a kodexem veřejnoprávní televize. Oznámil to mluvčí Sazky Zdeněk Zikmund.

Fotbalový slovníček

Na řeckém spotu vadila agentuře narážka na pomoc Evropské unie, v případě Slovenska agentura původní souhlas s vysíláním zrušila s odvoláním na nedávné vyostření slovenských vztahů s Maďarskem.

"Česká televize je ze zákona odpovědná za obsah svého vysílání. Pokud tedy zodpovědní zaměstnanci rozhodnou, že by odvysílání jakéhokoliv pořadu včetně reklamy mohlo být v kolizi se zákonem či kodexem, který se zákona vychází, mají nejen právo, ale přímo povinnost odvysílání odmítnout," zdůvodnil postup mluvčí ČT Ladislav Šticha.

Sazka vzala rozhodnutí ČT na vědomí, přestože se nedomnívá, že by sponzorské vzkazy mohly vyvolávat národnostní nevraživost. "S podobnou mírou nadsázky se setkáváme i ve sdělovacích prostředcích obou zmíněných zemí, s výjimkou vyhraněně nacionalistických. V souvislosti s předsednictvím České republiky v Evropské unii a její prezentací v Bruselu veřejnost jistě zaznamenala i nadsázku mnohem provokativnější," uvedl Zikmund.

Desetivteřinové spoty k přímým přenosům z mistrovství světa ve fotbale připravila pro internetový portál Sazka Tip agentura Beefbrothers v produkci P.Art Production. Režisérem klipů je Tomáš Medek, hudbu složil Ondřej Brzobohatý.

Lidovky.cz, ČTK
Premium

Konzumace jídla několikrát denně je klišé, tvrdí výživový poradce Fořt

Renomovaný výživový poradce Petr Fořt | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Napsal více než dvacet knih o zdravém životním stylu a boji s obezitou. Petr Fořt tvrdí, že žádný obecně platný návod...

Premium

Nepořádek, drogy, prostituce. Na jihu Čech je 38 vyloučených lokalit

Ve Větřní na Českokrumlovsku je několik sociálně vyloučených lokalit. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Vážné sociální problémy se týkají téměř čtyř desítek míst v Jihočeském kraji. Většinou v nich žijí dlouhodobě...

Premium

Pes celý život čeká na to, až ho někdo sprdne, říká veterinář

Zvířecí ortoped a chirurg Roman Skala | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Do své ordinace v centru Prahy dochází den co den už 22 let, aby znovu na nohy postavil čtyřnohé domácí mazlíčky. „I...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!