2. dubna 2019 11:42, aktualizováno  17:31 Lidovky.cz > Byznys > Média

Prima do roka spustí zpravodajský kanál CNN Prima News, chystá i on-line verzi

Logo televize Prima. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Logo televize Prima. | foto: FTV Prima

Praha Televizní skupina Prima spustí v Česku během 12 měsíců nový zpravodajský kanál CNN Prima News. Kontinuální zpravodajství v terestrickém, kabelovém i satelitním vysílání v českém jazyce bude nabízet na základě partnerství s firmou CNN International Commercial (CNNIC). Obsah bude vytvářet oddělení zpravodajství skupiny Prima. Oznámila to mluvčí Primy Gabriela Semová.

CNN Prima News je zatím nejnovější národní zpravodajskou stanicí, které CNN poskytuje licenci na svoji značku, a zařadí se tak vedle ostatních stanic, kterými jsou již například CNN Indonésie, CNN Filipíny, CNN News-18, CNN Turecko, CNNMoney Švýcarsko a CNN Řecko. Členem redakční rady CNN Prima News bude renomovaný novinář z centrály CNN. CNN Prima News bude sídlit ve zcela nové zpravodajské centrále v Praze, která bude vybavena nejmodernějším technickým zázemím. Prima se má letos přestěhovat z Palmovky do Strašnic na Vinohradskou ulici, do budovy, kde dříve sídlil Vodafone.

CNN Prima News se stane devátou stanicí v portfoliu skupiny Prima. Obsahem vysílání budou jak domácí zpravodajství, pokrývané a zajišťované skupinou Prima, tak mezinárodní zpravodajství i pořady dodávané společností CNN. Na domácích reportážích se budou podílet také jednotlivé regionální zpravodajské týmy skupiny Prima. CNN Prima News bude zajišťovat zpravodajský obsah i pro ostatní kanály a on-line platformu skupiny Prima.

Prima v této souvislosti chystá nábor nových redaktorů. „Vzhledem k rozsahu zpravodajství a dalších pořadů budeme postupně představovat nové tváře CNN Prima News,“ uvedla Semová.

Součástí partnerské licence je vedle poskytování obsahu CNN a užití značky také předávání expertizy a rozsáhlé poradenství, související se spouštěním nové zpravodajské stanice. V následujících měsících Prima a CNN udělají veškeré nutné kroky, které jsou pro start nového kanálu nezbytné.

‚Spojení mezinárodního umu a českého prostředí‘

„Zahájením vysílání stanice CNN Prima News začne v České republice zcela nová éra dynamického objektivního zpravodajství, které u nás nemá obdoby, a diváci se rozhodně mají na co těšit. V současné chvíli budujeme v nové centrále v Praze jedno z nejmodernějších studií a redakčních zázemí v Evropě. Vedle zpravodajství nabídneme i pestrou nabídku tematických pořadů. Vznikne rovněž nová on-line platforma s kvalitním obsahem,“ uvedl generální ředitel Primy Marek Singer.

CNN International Commercial (CNNIC) je zodpovědné za obchodní činnost společnosti CNN mimo USA. Zastřešuje všechny obchodní aktivity pro značky, jako jsou CNN International, CNN en Espaňol, CNN Arabic, CNN Style, CNN Business a Great Big Story. Do jejich aktivit spadá prodej reklamy, sponzoring, rozvoj komerčního obsahu, prodej obsahu, licencování značek, distribuce a operace mimo USA, rozvoj podnikání a marketingové služby. CNNIC je lídrem v oblasti mezinárodního prodeje reklamy i jejího využití.

„Spojením mezinárodní expertizy, šíře pokrytí a kvality obsahu ze strany CNN s hlubokou znalostí českého prostředí a lokálních otázek ze strany zpravodajství skupiny Prima vznikne atraktivní programový obsah, který ve výsledku nabídne unikátní spojení domácího a mezinárodního zpravodajství,“ uvedl ředitel divize obsahu a licencí CNN International Commercial Roland Nikolaou.

Expert: CNN a Prima jsou názorově jinde

Úspěch nového zpravodajského kanálu bude podle mediálního analytika Jana Potůčka záležet na celkovém pojetí, podílu přebíraných formátů a zpráv. „Prima má zajímavou síť krajánků, CNN je silná značka. Prima náklady rozmělní mezi své stávající stanice, které budou od CNN Prima News odebírat zprávy, takže je to nevyjde tak draho. Na rozdíl od Z1 nebo Seznamu jde o silného a tradičního televizního hráče. Podílu ČT24 asi nedosáhnou, ale pro Primu to bude další důležité rozšíření zásahu pro klienty,“ uvedl.

Podle mediálního experta Aleše Borovana spojení spíše konzervativní Primy a levicové aktivistické CNN v jednom zpravodajském projektu je rozhodně překvapivé a nečekané. „Podle informací Borovan.cz však TV Prima bude mít kanál CNN Prima News editoriálně pod kontrolou plus z nabídky mezinárodního zpravodajství CNN bude přebírat jen to, co uzná za vhodné. CNN Prima News by tak neměla vybočit z dosavadní zpravodajské linie druhé komerční televize. CNN Prima News, byť se zázemím domácí miliardářské skupiny a globální značky, to bude mít na trhu bezpochyby těžké a významně bude ohrožovat obdobné privátní projekty, například investice Seznam.cz do zpravodajského portálu Seznam Zprávy a Seznam.cz TV,“ uvedl Borovan. Konkurovat jí bude také veřejnoprávní zpravodajský kanál ČT24.

Prima byla založena v roce 1993 jako první česká komerční televizní stanice. Společnost v současné době provozuje vysílání osmi televizních kanálů a šesti rozhlasových stanic. Kanály Primy v celodenním vysílání dosáhly podílu 22,66 procenta, což představuje meziroční nárůst o 1,66 procentního bodu. Obchodní zastupitelství Primy Media Club se stalo jedničkou mezi televizními skupinami s podílem 31,32 procenta. Skupina má také široké portfolio webů a tištěných magazínů a patří mezí české lídry na poli HbbTV.

Mateřskou společnost FTV Prima Holding ovládá ze 62,5 procenta přes svou skupinu GES podnikatel Ivan Zach, zbylý podíl patří přes skupinu Alphaduct podnikateli Vladimíru Komárovi.

FTV Prima

  • Společnost FTV Prima získala první licenci k provozování komerčního televizního vysílání v České republice už v listopadu 1992, a to pro Prahu a střední Čechy. Vysílat začala 20. června 1993. Pravidelné vysílání stanice zahájila pod názvem Premiéra. Během let prošla rozsáhlou proměnou - změnili se majitelé, pokrytí, programový profil i název. Současná Prima je mediálním domem s pěti vlastními stanicemi v ČR a jednou na Slovensku.
  • U zrodu televize stála dvojice režisérů - Marie Poledňáková a Jiří Menzel spolu s režisérčinou spolupracovnicí Jitkou Markvartovou. Po udělení licence se zakladatelé spojili s italským mediálním podnikatelem Marianem Volanim.
  • Rok po startu vysílání získala tehdejší Premiéra další licenci, která jí umožnila celostátní vysílání. Podmínky licence sice umožnily Premiéře vysílat na celém území ČR, zároveň ji ale podmínila spoluprací s regionálními vysílateli. Koncem roku 2011 FTV Prima licenci kvůli sporům s regionálními vysílateli vrátila a od 1. ledna 2012 spustila novou hlavní stanici, nazvanou Prima Family (od srpna 2013 přejmenovanou opět na původní Prima).
  • Licence na vysílání tak nyní vlastní FTV Prima, od podzimu 2005 v ní měla poloviční podíl švédská mediální skupina MTG, zbytek patřil společnosti Ges Media podnikatele Ivana Zacha. V roce 2017 švédští spolumajitelé odešli, nyní mateřskou společnost FTV Prima Holding ovládá ze 62,5 procenta přes svou skupinu GES podnikatel Zach, zbylý podíl patří přes skupinu Alphaduct podnikateli Vladimíru Komárovi.
  • Během své existence prodělala televize Prima řadu zvratů. Její rozjezd na dlouhou dobu zbrzdil drtivý nástup konkurenční televize Nova v roce 1994, která záhy opanovala televizní trh. Prima později s Novou spolupracovala.
  • V současnosti FTV Prima provozuje hlavní stanici Prima a dalších pět tematických kanálů (Prima COOL, 2009; Prima Love, 2011; Prima ZOOM, 2013; Prima Max, 2015; Prima Krimi, 2018). Od prosince 2015 se také podílí na vysílání stanice Comedy Central společnosti Viacom (FTV Prima ale není držitelem licence). V lednu 2017 spustila na Slovensku kanál Prima Plus pro diváky kabelových televizí. Společnost je aktivní také na internetu.
  • Kromě nového kanálu CNN Prima News je před televizí také stěhování, z ulice Na Žertvách na Palmovce by se měla do konce letošního roku přesunout do Strašnic. Budova na Vinohradské ulici, kde dříve sídlil operátor Vodafone, se v současnosti rozsáhle modernizuje.
  • Loňská sledovanost kanálů Primy byla u diváků starších 15 let 22,7 procenta, což znamená třetí místo na trhu. Programy České televize sledovalo 30,1 procenta diváků, skupina Nova na druhém místě měla o jeden procentní bod méně.
  • V roce 2017 dosáhly tržby skupiny 3,32 miliardy korun a meziročně se zvýšily o 11 procent. Čistý zisk stoupl meziročně o 23 procent na 591 milionů korun.
ČTK

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!