15. dubna 2019 17:05 Lidovky.cz > Byznys > Média

‚Vaše vláda končí 15. dubna!‘ objevilo se před ministerstvy. HBO prodává Hru o trůny v Česku nevídanou kampaní

Noční král shlíží na Prahu z Letenské pláně. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Noční král shlíží na Prahu z Letenské pláně. | foto: Instagram HBO_CZSK

PRAHA Fanoušci dnes již kultovního seriálu Hra o trůny se dočkali. Česká HBO v pondělí večer v kině CineStar na pražském Andělu slavnostně zahájí uvedení osmé a poslední řady tohoto seriálu, předplatitelé jejích služeb mohli přitom první díl zhlédnout už v noci na pondělí. Fanoušky vyprodaného promítání uvítá italský herec Christian Vit, který se objevil ve čtvrtém díle páté série.

Na samotný marketing podle deníku The Wall Street Journal HBO oproti předchozí sérii  celosvětově ztrojnásobilo rozpočet na 20 milionů dolarů (přibližně 450 milionů korun) a to se projevilo i v Praze.

Evropská odnož HBO připravila k uvedení další řady oblíbeného seriálu provokativní kampaň se sloganem: „Vaše vláda končí 15. dubna“. Nápisy, odkazující na vratkou vládu dosavadních rodů Západozemí, jež ohrožuje armáda nemrtvých, se pak objevily podle webu Lupa.cz na chodnících před budovami všech ministerstev v Praze.

Slogan byl následně k vidění i na Pražském hradě, před stadiony fotbalových celků Sparty a Slavie a před budovou Vysoké školy ekonomické.

Poutání proběhlo i v rámci jednoho z největších fotbalových zápasů sezony, víkendového derby pražských „S“. Nástup fotbalových týmů probíhal v doprovodu postav v kostýmech Noční hlídky a Svobodných lidí a za zvuku seriálové melodie.

Opulentní marketingové nahlodávání diváků započalo už v pátek a přes víkend, kdy u metronomu na pražské Letenské pláni proběhl videomapping na obřím plátně viditelném z druhého břehu Vltavy.

13.dubna 2019 v 20:27, příspěvek archivován: 15.dubna 2019 v 16:51

Postavy z Noční hlídky dělaly následně v pondělí v rámci pochodu po Praze „nábor“. Navštívily vybrané vydavatelské domy a v podvečer zakotvily před kinem CineStar Anděl.

14.dubna 2019 v 21:39, příspěvek archivován: 15.dubna 2019 v 16:10

Na přelomu března a dubna navíc HBO zorganizovalo společně s ÚVN akci Krvácej pro trůn spojenou s dobrovolným dárcovstvím krve.

14.dubna 2019 v 13:25, příspěvek archivován: 15.dubna 2019 v 16:09

Jakožto globální fenomén má Hra o trůny i ve světě velkou reklamní kampaň a tvůrci při propagaci osmé série spolupracují s těmi největšími světovými značkami. Na sociálních sítích se rychle staly virálními spolupráce s výrobci sušenek Oreo, piva Bud Light, whisky Johnnie Walker nebo nápoje Mountain Dew. Svoji koleci „Hra o trůny“ představil například oděvní gigant Adidas či kosmetická značka Urban Decay.

Poslední řada Hry o trůny je nejočekávanější televizní událostí současnosti. Patří jednoznačně k nejdražším televizním dílům všech dob a přináší několik zásadních rekordů. Závěrečná bitva má být vůbec nejdelší ve filmové historii, točila se 77 dní.

Spekulovalo se i o natočení několika alternativních konců, to se ale nakonec nepotvrdilo. Rozpočet vlajkové lodi společnosti HBO se na závěrečných šest epizod vyšplhal na 90 milionů dolarů (téměř 1,9 miliardy korun).

Lidovky.cz

Najdete na Lidovky.cz