Čtvrtek 24. září 2020svátek má Jaromír 23 °C oblačno Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Média

Zaměstnanci z Wall Streetu mají smůlu, zakázali jim Facebook i Gmail

Facebook. (Ilustrační foto.) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Facebook. (Ilustrační foto.) | foto:  Tomáš Krist, Lidové noviny

NEW YORK Zaměstnanci velkých finančních firem na Wall Streetu musejí v práci zapomenout na sociální sítě Facebook či Twitter. V práci si nemohou ani prohlížet elektronickou poštu na Gmailu či videa na populárním serveru YouTube i dalších stránkách.

Firmy k tomu vedou různé důvody - od zákonů, přes důraz na produktivitu po případné problémy se zátěží firemní sítě, pokud by třeba desítky tisíc pracovníků sledovaly v práci internetové video. Zaměstnanci se zákazy přesto s větším či menším úspěchem snaží obcházet, napsal deník The New York Times.

Nejmenovaný analytik banky JPMorgan Chase mu řekl, že práce na Wall Streetu člověku obvykle zcela pohltí všechen čas. Pokud je tak odříznutý od soukromého e-mailu a sociálních sítí, má pocit, že kromě práce nic jiného neexistuje. Spolu se svými kolegy proto mají různé recepty, jak na firemní omezení vyzrát.

Rutube místo YouTube

Jeden analytik například klíčové okamžiky fotbalových utkání sleduje díky tomu, že si názvy týmů přeložil do ruštiny a pouští si je na serveru Rutube, ruském ekvivalentu YouTube. Podnikový zákaz přitom považuje za drakonický. "V práci často strávím hodně času čekáním na zadání od nadřízených. Člověk si musí najít způsob, jak ten čas strávit," uvedl.

Analytik z konkurenční Bank of America Merril Lynch považuje omezení YouTube za největší překážku. Videa hledá například na podobném serveru Vimeo, který jeho zaměstnavatel neblokuje, ale se střídavým úspěchem.

ČTĚTE VÍCE:

Banky omezení vysvětlují zejména zákonným nařízením, podle něhož musejí po tři roky archivovat veškerou firemní komunikaci. Pravidlo se vztahuje jak na korespondenci, tak na komunikaci prostřednictvím internetu. Společnosti přitom dokážou monitorovat firemní poštu, je pro ně ale nemožné sledovat aktivitu každého zaměstnanců například na Facebooku či Twitteru.

Důraz na produktivitu

List The New York Times nicméně upozorňuje na to, že zákazy serverů, jako je YouTube, svědčí i o důrazu finančních firem na produktivitu. Dalším důvodem pro jejich blokování jsou pak ohledy na firemní síť. Pokud by například 200 tisíc zaměstnanců sledovalo online videa, představovalo by to pro ni značnou zátěž. "Důvodem je také firemní kultura. Nejsme začínající firma, je to dost sešněrované," podotkl analytik z banky JPMorgan.

Stejně jako ostatní zaměstnanci se ale život bez sociálních sítí v práci nedovede představit. A stejně jako pro ostatní je pro něj nejsnazší cesta, jak se k nim připojit, vlastní chytrý telefon. Neobejde se to ale bez slabin. Video prostřednictvím mobilního připojení například ještě stále nefunguje tak hladce, jako přes pevné připojení.

Dobrou zprávou pro příznivce občasné zahálky na internetu v práci je výzkum společnosti Gartner. Počet firem blokujících sociální sítě se podle něj ročně celosvětově snižuje o deset procent. V roce 2014 by tak podobná omezení mělo mít jenom 30 procent velkých společností.

Značně různá praxe je u velkých finančních firem již nyní. Například Credit Suisse a Deutsche Bank omezují sociální sítě, ale ne stránky pro sdílení médií. Banka Goldman Sachs pak hledá způsoby, jak zaměstnancům sociální sítě zpřístupnit. Minulý měsíc jim na intranetu zpřístupnila firemní kanál na sociální síti Twitter.

,

Biolog Komárek: Jsme účastníky největšího sociologického experimentu všech dob

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Měsíce trvající pandemie nám převrátila životy naruby. Známý biolog, filozof a autor dvou desítek odborných knih a tří...

Brzy dospěju do bodu, kdy si účet na Facebooku zruším, říká Lucie Výborná

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium „Je to hra. Hra, která by měla být přínosná, užitečná, inspirativní,“ říká o své práci moderátorka Českého rozhlasu...

Proč koronavirus už téměř nezabíjí. Vytratí se, nebo se vrátí ještě silnější?

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Koronavirus je záhadný. Nečitelný. I když ho zkoumají ti nejchytřejší lidé, pořád o něm víme málo. Chová se jinak. Je...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!