Tržby jednotlivých firem uveřejnil Investicniweb.cz na základě údajů serveru Businessinsider.com.
Adidas
Náklady: Za smlouvu s FIFA zaplatil Adidas 351 milionů dolarů.
Výsledek: Společnost odhaduje prodej svých produktů, související s mistrovstvím světa, na téměř miliardu a 900 milionů. To jsou pro Adidas rekordní čísla. Oproti mistrovství Evropy v roce 2008 jde o 15procentní nárůst, ve srovnání s mistrovstvím světa před čtyřmi lety je to dokonce 26procentní zlepšení. Jen pro příklad, dresů se tento rok podařilo prodat už 6 a půl milionu, což je více než dvojnásobek oproti MS v Německu.
Visa
Náklady: Za smlouvu s FIFA zaplatila Visa 200 miliónu dolarů.
Výsledek: Útraty z karet Visa se v prvních třech červnových týdnech zvedly meziročně o 65 procent. A to díky fanouškům. V jiných zemích to může trvat mnohem déle než rok, aby byla patrná taková změna. Zde pomohl firmě samozřejmě obrovský příliv fanoušků do Afriky. Těm se podařilo utrácet ve více než 14 tisících obchodech a 186 obchodních centrech.
Coca-Cola
Náklady: Za smlouvu s FIFA za období 2007 až 2012 zaplatila Coca-Cola 500 milionů dolarů.
Výsledek: Stručně a jasně - prodej se díky mistrovství světa zvýšil o 3 procenta. Výsledek, který možná tolik neohromí, ale výrobce limonád dlouhodobě těží ze spolupráce s největšími sportovními svátky.
Emirates Airlines
Náklady: Sponzorský příspěvek v hodnotě 195 milionů dolarů.
Výsledek: 22 zápasů, dvě čtvrtfinále, semifinále, boj o třetí místo, a samozřejmě finále, a to jak během tohoto mistrovství, tak na tom nadcházejícím. To vše měli diváci ve Spojených Arabských Emirátech zdarma. Fotbaloví nadšenci letící s Emirates Airlines si navíc mohli užívat všech živých přenosů a záznamů, které měla letecká společnost také k dispozici.
Sony
Náklady: Sponzorský příspěvek v hodnotě 305 milionů dolarů na MS 2010 a 2014.
Výsledek: Sony mohla všem lidem předvést svou novou 3D technologii. Stánky s možností přímého sledování zápasů v trojrozměrném obraze nabízela na stovkách míst po celé Jihoafrické republice. Na Mandelově náměstí v luxusní čtvrti Johannesburgu dokonce instalovala toto zařízení ve zvětšené verzi, tudíž si mohl tuto novou technologii okoukat téměř každý návštěvník MS.
McDonald's
Náklady: 10 až 25 milionů dolarů.
Výsledek: Společnost čekala růst tržeb v samotné Jihoafrické republice o 20 procent. Díky obrovské publicitě se celosvětové tržby zvedly firmě o 4,8 procenta.