Radiála by měla spojit křižovatku Malovanka u Strahovského tunelu s dálnicí ve směru na Karlovy Vary.
Magistrát poprvé ministerstvu záměr na vybudování radiály zaslal na konci roku 2005, to jej o půl roku později vrátilo s řadou připomínek. Novou verzi pražští úředníci ministerstvu doručili až loni v listopadu, ani s ní ale neuspěli.
Podle MŽP magistrát nesplnil jeho požadavky. Vadí mu zejména nedostatečně zpracovaná dokumentace k výhledu intenzity dopravy nebo vlivu jednotlivých variant radiály na rozptylové a hlukové poměry v širším okolí.
Posuzovaná varianta v dokumentaci EIA (klikněte pro zvětšení)
Některé údaje jsou navíc podle ministerstva kvůli délce celého procesu již neaktuální. MŽP dokonce magistrátu doporučilo, aby projekt předalo k přepracování jiné "autorizované osobě se skutečně odbornými znalostmi".
Auto*MatAuto*Mat je iniciativa za bezpečnou, zdravou a živou Prahu. Usiluje hlavně o zodpovědné používání automobilů ve městech a zklidňování dopravy. |
Auto*Mat vrácení dokumentace k přepracování přivítal. "Břevnovská radiála zřejmě není vůbec potřebná," myslí si Filler. Město by podle něj mělo dát přednost modernizaci železniční trati na Kladno nebo vybudování parkoviště P+R.
Auto*Mat se obává, že v ulicích kolem radiály zásadně zesílí automobilový provoz a že silnice poškodí historickou tvář Střešovic, Břevnova, Vypichu a Bílé hory. Podle záměru magistrátu by měla pomoci odvést z centra města automobilovou dopravu.
Čtěte také |
Radiála by podle dokumentace měla měřit sedm kilometrů, každým směrem mají vést dva pruhy. Její část má být zahloubená. V jaké délce povede pod zemí, ale zatím rozhodnuto není, dokumentace počítá s několika různými návrhy.
Budování okruhu
Břevnovská radiála je součástí plánu na vytvoření pražského silničního systému. Ten mají tvořit vnitřní (městský) a vnější (pražský) okruh a osm radiál. Část ze silnic je již vybudována, další jsou ale teprve v přípravě.
Minulé vedení města chtělo začít radiály budovat až po dokončení obou okruhů jako jejich spojnice. Obávalo se totiž, že kdyby byly postaveny před dokončením vnějšího okruhu, do centra města by přitáhly více vozidel a způsobily by tak dopravní potíže.
Pražský rozpočet na letošní rok počítá na přípravu břevnovské radiály se třemi miliony korun.