130 let

Diskuze

Ministerstvo vyhrožuje, že zastaví stavbu většiny silnic. Chybí peníze

Plánované snížení rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na příští rok o 17 miliard korun a letošní výpadek příjmů fondu téměř o čtyři miliardy směřují k okamžitému zastavení většiny dopravních staveb. Uvedl to mluvčí ministerstva Karel Hanzelka. Výstavba se podle něj zřejmě začne ukončovat už od srpna.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JC

J. Cerny

28. 7. 2010 13:35
Jak dal?

 Stat musi byt schopen stavet za realne ceny a ne za ceny,ktere se rodi v hlavach podvodniku. Na tyto ceny doplacime my vsichni, kteri platime dane...Jestlize domaci firmy nejsou schopny, nebo ochotny stavet silnice za trzni cenu,  tak se musime poohlednout za hranicema. Ono ale nejde jen o cenu ale i o kvalitu silnic., ta je vsude jinde vyssi nez u nas - V Alpach silnice vydrzi nejen vetsi teploty nez jsou normalne u nas, ale i velice tvrdy zimni provoz. To svedci ani tak ne o neschopnpnosti nasich firem odevzdavat kvalitni praci, jako spise o schopnosti okradat zakaznika (v danem pripade stat, resp. danoveho poplatnika) ve velkem...

 Ja se jen podivuji nad srovnanim ceny dalnic ve Svycarsku (kde navic jsou cenove relace ponekud jinde nez u nas; kde platy jsou podstatne vyssi...)  a v Cechach. Dalnice Lucern - Lugano (167 km) je z velke casti vedena v tunelech ( vice jak 28 km ctyrstopych a 17 km dvoustopych tunelu), po desitkych viaduktu, je vybudovana v prikrych svazich, ktere jsou zpevneny desitky metru vysokymi stenami, nad dalnici jsou desitky kilometru protilavinovych zabran - a tato dalnice byla prepocteno na kilometr vyrazne levnejsi nez ceska dalnice smerem na Hradec! A tato dalnice slouzi i za srovnatelnych veder, jako jsou ted v Cechach!

Muze mne tuto nelogicnost nekdo vysvetlit?

0 0
možnosti

J. Šrámek

28. 7. 2010 13:19
Je to fascinující!

Cokoliv se v tomto státě navrhne,bez ohledu na obor,či problém,hned se navrhovatel dozví ze všech stran,proč to nemůže být hotovo,uděláno,vyřešeno atd.!Nikdo ovšem neřekne,jak a co udělat,aby to šlo.Když dostanu na něco méně,tak místo lamentací o nemožnosti,začnu mluvit a přemýšlet o tom,co je nutno udělat,aby to šlo!Slovo ,,NEJDE'' je jen jiné synonymum pro slova NEUMÍM,NECHCE SE MI a podobně!

0 0
možnosti
MK

M. Konupčík

28. 7. 2010 13:15
Mám pro vládu levnou radu, nic za ni nechci

Vyhoďte všechny vedoucí činitele, kteří se podíleli za posledních 10 letech na zadávání, vyhodnocování a plánování dálnic. Nasaďte jednoduche ISO jako v každé druhé firmě a stanovte jednoznačná maxima ceny, která nejen že nesmí být navýšena (a každé navýšení o více než 10% bude zodpovídat vedoucí projektu, který v případě pochybení už nikdy nebude pracovat pro stát a bude také nést hmotnou odpovědnost do 6ti násobku jeho platu)  a firma MUSÍ dokončit dílo, ke kterému se zavázala.

Já nerozumím tomu PROČ stát nemůže fungovat jako kdokoliv jiný. Tyhlety jejich výmluvy bafuňářů generujících si práci pro práci jenom aby zdůvodnili své nároky mě skutečně zvedají žluč. 

Výsledkem jsou dálnice dražší než v Německu nebo Rakousku a to nemáme ani alpy. Nám stačí jeden blb s touhou ochránit žábu a stát platí 100milionů navíc a žába stejně u dálnice bydlet nebude a přestěhuje se někam dál, bo narozdíl od ekoteroristů není úplně blbá, ale to je můj soukromý názor :)

0 0
možnosti
JS

J. Stejskal

28. 7. 2010 13:19
Re: Mám pro vládu levnou radu, nic za ni nechci

To je rozumné.

0 0
možnosti
SS

S. Smutná-Vaňátková

28. 7. 2010 12:22
0 0
možnosti

P. Čech

28. 7. 2010 12:08
Mám za to, že zde chybí něco zcela jiného

A to stavební firmy, které u m í  stavět dopravní stavby za ceny obvyklé v zahraničí a je jim to ministerstvem tolerováno, jsou jim dávány zakázky. Co brání ministerstvu dopravy dát zakázky zahraničním firmám, které umí stavět levněji a kvalitněji? Asi bychom se rychle divili, kolik našich firem to umí také. Dělají jen to, co je jim dovoleno. Ryba totiž smrdí od hlavy.

0 0
možnosti