Takže pět Vectronů dodaných včas za cenu 100 milionů za kus, proti tomu 20 v Německu doposud nepoužitelných lokomotiv řady 380 za 195 milionů za kus. Kdyby tedy ČD místo zakázky s plzeňskou Škodovkou pouze počkaly a dnes koupily 20 lokomotiv Vectron, ušetřily by jen na ceně za lokomotivy 1,9 miliardy. Tak to se fakt vyplatilo! Komické je, že sice Zeman (omlouvám se, že ho sem tahám) rozhodl podpořit ve sporu ČD-Škoda České dráhy, ale už moc nemluví o tom, že právě on a jeho lidé v jeho loutkové vládě dosadili do vedení ČD pana Zeleného, který mluvil o Škodovce jako skvělém dodavateli kvalitních vozidel, kterému je potřeba pokutu (tehdy 700 000 000) za zpoždění dodávky odpustit. Také tvrdil, že jsou u nás diskriminováni domácí výrobci a mimo jiné i proto zařídil zastavení nákupu zbylých railjetů.
souhlas Škodovka ať utře,dodala pozdě a ještě dostane penále což je světový unikát