18. listopadu 2014 17:45 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Práce počká. Nákupní špička v e-shopech je ve všední den dopoledne

E-shop (ilustrační foto). | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy E-shop (ilustrační foto). | foto: Shutterstock

PRAHA Pro nákupy v internetových obchodech volí Češi nejčastěji dobu mezi desátou a dvanáctou hodinou dopoledne. Tedy čas, kdy by se ve většině případů měli věnovat své práci. Vyplývá to ze studie konzultační společnosti Acomware.

Čeští zákazníci nakupují v e-shopech nejvíc v pondělí a nejmíň v sobotu. Nákupní špička je ve všední dny dopoledne.

Velké množství objednávek uskuteční zákazníci ve všední dny ještě těsně po poledni a poté večer mezi devátou a desátou hodinou. Zatímco nákupy uskutečněné v pondělí se na celkových tržbách podílí z osmnácti procent, v sobotu je to jenom osm procent.

PSALI JSME:

Z hlediska zařízení, které zákazníci využívají pro objednání zboží, jasně vévodí počítače. Nákupy prostřednictvím mobilu a tabletu se na tržbách podílejí jen z šesti procent.

„Desktop tvoří e-shopům v průměru více než 93 procent tržeb, následuje tablet a na posledním místě je mobil,“ uvedl ředitel poradenské společnosti Acomware Jan Penkala.

„Hodnota průměrné objednávky je nejmenší v první hodině po půlnoci, v průběhu dne pak téměř nestále roste. Nejvyšší hodnota objednávky je mezi 23 a 24 hodinou,“ uvádí studie.

mipMichal Pavec

Najdete na Lidovky.cz