Vyplývá to z průzkumu řetězce Tesco. Téměř 70 procent rodičů školáků v průzkumu uvedlo, že částka, kterou utratí za školní potřeby, nepřesáhne dva tisíce korun. Pouze u desetiny respondentů je útrata za výbavu do školy nižší než loni. U zbývajících rodičů je pak zhruba stejná nebo vyšší. Školní výbavu každoročně dokupuje 65 procent rodičů. Téměř pětina rodin dokonce výbavu nakupuje každý rok znovu.
O tom, jaká školní výbava se objeví v nákupním košíku, rozhodují nejčastěji rodiče společně s dětmi, a to v 72 procentech případů. Zatímco děti hledí nejvíce na vzhled a design, rodiče se rozhodují zejména na základě funkčnosti, kvality a ceny. Školní potřeby rodiče nejčastěji nakupují s předstihem, ale s ohledem na akce prodejců (39 pct). Většina, 62 procent rodičů, v průzkumu uvedla, že nejčastěji potřeby pro školáky nakupují v supermarketech či hypermarketech.