Stavební úřad podle ní firmu RailCity Vyšehrad, která budovu vlastní, před tím kvůli neumožnění vstupu opakovaně pokutoval. Společnost uvedla, že kontrolu v nejbližší možné době umožní.
„Byl podán exekuční návrh, exekuční soud vydal exekutorovi pověření, exekutor účastníky vyrozuměl o zahájení exekuce a zajistil majetek povinného pro účely případného vymáhání uložených pokut a nákladů exekuce,“ uvedla Zoulová. Exekutor na nemovitost vydal i exekuční příkaz k uhrazení nákladů exekuce, které firma RailCity Vyšehrad podle svého vyjádření již zaplatila, a příkaz tím zanikl.
Firma dále uvedla, že je připravena stavebnímu úřadu do budovy přístup umožnit. „Tuto nepeněžitou povinnost je společnost připravena dobrovolně splnit v nejbližší možné době, což, jak společnost předpokládá, povede k navazujícímu okamžitému úplnému skončení předmětného exekučního řízení,“ napsala firma.
Zoulová sdělila, že vydání exekučního titulu předcházelo opakované uložení pokut za neumožnění vstupu pracovníkům stavebního úřadu při kontrolních prohlídkách. „Maximální výše pořádkové pokuty činí 50.000 Kč. Stavební úřad pořádkové pokuty ukládal opakovaně. Posledními dvěma rozhodnutími byla uložena pořádková pokuta v maximální výši,“ uvedla.
Dodala, že u aktuálních pokut má v jednom případě vlastník lhůtu na zaplacení a ve druhém tento týden skončila lhůta pro odvolání, které úřadu zatím nedošlo. „Dříve uložené pořádkové pokuty byly vlastníkem uhrazeny,“ doplnila mluvčí.
Objekt, který je v soukromých rukou od roku 2007, vlastní od začátku letošního roku přes firmu RailCity Vyšehrad kyperská společnost MIQUELIRA LIMITED. Skutečný vlastník není oficiálně znám. Vedení magistrátu podle dřívějších vyjádření se zástupci majitelů jedná o možnosti budovu odkoupit nebo směnit za městské pozemky. Radní Jan Chabr (TOP 09) řekl, že se zatím nepodařilo dosáhnout dohody. Zástupci magistrátu dříve mluvili i o možnosti vyvlastnění.
Budova z počátku 20. století byla prohlášena kulturní památkou v roce 2000. Investoři dříve plánovali objekt přestavět, z plánu však i kvůli potížím prosadit projekt u památkářů sešlo. Budova tak dlouhodobě chátrá. Provoz nádraží byl zastaven kolem roku 1960 a nyní již obnovení původní funkce není možné, protože moderní normy neumožňují umístit nádraží v zatáčce. Město místo toho plánuje vlakovou zastávku na Výtoni.