Provozní zisk automobilky Škoda klesl v prvním čtvrtletí o čtvrtinu. Příčinou jsou i výdaje související s emisemi |
Data vyplývají z předběžné analýzy dat ministerstva dopravy. Přesná čísla zveřejní Svaz dovozců automobilů v nejbližší době. Jedničkou na trhu zůstává Škoda Auto s podílem 34 procent a registracemi 3600 vozů (loni v dubnu 7822). Následuje Hyundai, Volkswagen, Dacia a Toyota.
Zatímco firmy koupily o 56 procent méně vozů, u domácností byl pokles mírnějších 47 procent.
Česko si trh s novými auty ještě relativně udrželo. Například v Británii v dubnu prodeje aut klesly o závratných 97 procent. Nízké zůstávají i prodeje v Číny a propad hlásí i USA. I další země vykazují u osobních aut zlomky dřívějších objemů. Pro Česko, jehož průmysl je závislý na exportu aut, je to negativní zpráva.
Minulý týden rozjela linky po šesti týdenní odstávce Škoda Auto, zatím ale vyrábí zhruba polovinu dřívějších objemů. Stejně omezené tempo má i Hyundai, který již po Velikonocích. Výpadek výroby se nepodaří dohnat, i kdyby se trh vrátil na dřívější úroveň.
Automobilce Škoda Auto klesl po přerušení výroby provozní zisk o přibližně čtvrtinu na 307 milionů eur (8,3 miliard korun). Také Hyundai vyrábějící v Česku hlásil za toto období velké ztráty. Provozní zisk klesl korejské automobilce o 44 procent na 463 miliard wonů (9,6 miliard korun). V Nošovicích jde o jedinou výrobní linku Hyundaie v EU, odstávka zde trvala tři týdny.