Bosch ovšem dodává vstřikovací čerpadla nejen do německých aut nýbrž do všech aut ? Tvrzení EMPA zkušebny lze považovat za seriozní prokazatelný nález podložený měřením nejen na EMPA zkušebně nýbrž v provozu na silnicích
EMPA ve Švýcarsku platí jako jedna ze státních licencovaných zkušeben např i spalovacích motorů. Tato prohlásila, že existuje technika, která umožnuje dodržet zákonnou hranici Euro 6, ale je drahá, přijde tak asi na 1500 Euro. Pochopitelně se výrobci dieselů brání tomuto nálezu z důvodů nákladů, ale zavinili to jejich podvodem sami a měli by nést tedy ty náklady. Podle měření francouzských zkušeben adekvátně EMPA v CH nesplnˇují francouzská auta Citroen, Peugeot a Renalt Euro 6 a mají faktor ca. 6-7x vyšší škodliviny výfukových plynů, německá auta Mercedes etc. etc. mají tento faktor několikaset- násobný.
Na druhé straně je třeba si uvědomit, že dieselové motory mají mimořádně vysoký kroutící moment při poloviční spotřebě nafty, takže i tento argument je třeba si uvědomit a zvážit
Je jasne, ze zadna automobilka na svete nemuze vyrabet cisty dieselovy motor. Tak se to podvodne upravi aby se pri mereni zdalo vse OK. Jelikoz diesely nas otravuji 5-10-nasobkem mnozstvi emisi nez je povoleno, mel by se prodej dieselu v os. autech omezit a pozdeji zakazat.
V kazdem dieselu je jednotka Bosch a to je samo o sobe duvod k prosetreni. Bosch je puvodce vsech emisnich podvodu.