Jančurův RegiJet je zatím a ještě dlouho bude v ČR minoritním dopravcem na kolejích. Nějak se mi od pan Jančury nelíbí v poslední době jeho knfrontační tón vůči vládě(hlavně Kalouskovi) i ČD. Nějak mi to od něj připadá jako přihřívání si své polívčiky na nespokojenosti "lidových mas".
Jsem přesvědčen, že příchod konkurence na vlakovou osobní dopravu byl potřebný, ale i při konkurenci se dá spolupracovat, spokojenost cestujících musí být, jak pro pana Jančuru, tak i pro ČD prioritou. Nějak se mi zdá, že úspěšnost podnikání pana Jančury z něj začína pomalu, ale jistě dělat naboba, který všechno ví nejlépe. Nic nobvyklého na to malém českém dvorečku. Stát se dalším Babišem, Dvořákem. Bakalou, Komárkem, Romanem je asi pro něj hodně lákavé.
Máte pocit, že ČD mají zájem s Jančurou, nebo jiným soukromým dopravcem spolupracovat? Proč by to dělaly, aby vyšla najevo pravda o hospodaření jejich vedení, o pravidelné měsíční fakturaci různých "poradenských" činností, která se pak rozesílá na další účty jako přilepšení k platu? A proč by je ke spolupráci tlačily kraje? Když Hašek na návrh Jančury na provozování regionálních tratí bez dotací odpoví "a co z toho budu mít já"?
Je nesmysl, že by si RJ dokázal do prosince 2013 pořídit dost vozidel schopných dojet do Hamburku a vyhovujících něckému standartu. Ale to nevadí, DB stejně potřebují na českém území partnera co nejslabšího. Vlaky zajistí DB samy, tím, jak jsou v Německu stále dokončovány nové úseky, Němci potřebují čím dál tím více vlaků ICE a ty staré klasické vozy jim přbývají.
A Jančura jim bude v ČR prodávat jízdenky a vařit cestujícím kafe. A to levně, protože je takto ve špatné vyjednávací pozici, kdykoliv bude moci být vyměně za jinou servisní firmu, nebo to nakonec DB můžou provozovat komplet ve své režii i na našem území, jak to už dělají na italském území u EC Mnichov-Verona.
Škoda, mohli jsem (coby ČR) vlastnit RailJety coby nejmodernější klasické vlaky, jaké v Evropě jezdí, a vydělávat na jejich zajíždění za hranice.
Samozřejmě dobrá zpráva jak pro koho.Až tento "úrovňový" podnikatel začne prodělávat,zruší dopravu bez náhrady a co bude dál ?Spoustě lidí to asi nevadí, protože vlakem nejezdí a proto kritizují. Je málo příkladů v republice, kdy podnikatelé vstupují do různých činností, aby si postupem času začali diktovat podmínky ?