130 let

Diskuze

Německo obnovuje regionální tratě. To by měli i Češi

Článek Čechy láká vlak méně než Němce (LN 1. 11.) byl ilustrován pěknými grafy, jak lidé v té které zemi používají železnici, ale již nebylo absolutně zmíněno nic o tom, proč tomu tak je.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VM

10. 11. 2013 15:56
Ať je vlak stejně drahý jako autobus !

Když chci jet do krajského města vlakem, stojí to 100 kč, ale autobusem 70. Vím, že jsou různé slevy pro pravidelné cestující, ale občasní cestující jedou raději autobusem. (Pokud jsme dva a víc, jedeme autem)

0 0
možnosti

11. 11. 2013 11:59
Re: Ať je vlak stejně drahý jako autobus !

I občasní cestující mají slevy ;-) Třeba včasná jízdenka česko platí při nákupu přes net nebo u pokladny minimálně den předem, pak na některých trasách akční jízdenka. Pro skupiny od dvou osob se vyplatí skupinová jízdenka... Napište trasu kterou myslíte, že prý jezdí bus levněji.

0 0
možnosti
JK

10. 11. 2013 8:51
Mistni dane

Nic proti lokalkam, ale neni fer, aby obyvatele Jihlavy platili provoz lokalky v treba v Decine. At si lokalky provozuji kraje nebo jeste mensi celky a dotuji je z mistnich dani (a at krajum zustava vetsi cast vybranych dani nez dnes). O protrebnosti jednotlivych trati by nemeli rozhodovat vladni urednici ci nejaci aktiviste. Rozhodovani, a take financovani, by melo byt co nejbliz lidem, kteri trate uzivaji a kteri dovedou nejlepe zvazit, zda za sve dane chteji radeji jezdit lokalkou, autobusem nebo naopak autem po lepsi silnici.

0 0
možnosti

10. 11. 2013 8:11
Už slovo aktivista ve mně budí podezření,

a článek to potvrzuje. Nostalgie je pochopitelná, také se rád svezu vláčkem, ale pro praktické použití je potřeba uvažovat bez emocí. A ekonomicky. Pokud souběžně vede silnice, tak pro pár stovek pasažérů je výhodnější autobusová doprava, je rychlejší, kupodivu ekologičtější i levnější a já dám přednost minibusu, který jede každou hodinu než 3 krát denně žlutozelený Regio, což je mimochodem hodně mizerný výrobek. Pokud bude trať sloužit i nákladní dopravě, bude dostatečně vytížená a bude mít zastávky na rozumných místech, proč ne vlak. Ale o tom musí rozhodnout trh a hlavně zdravý selský rozum bez emocí. Tratě byly stavěny v předminulém století, kdy silniční doprava nebyla rozvinuta. A příklad: v šedesátých a sedmdesátých letech jsem jezdíval z Prahy do Jičína, 2 a půl hodiny, protože jízdné bylo 14 Korun a autobus za 25. Teď jede vlak stejně dlouho, staví na každé mezi a autobus je tam ani ne za hodinu.

0 0
možnosti
JH

J. Holič

9. 11. 2013 22:52
Klasický rozdíl mezi aktivistou a odborníkem

Aktivista postaví na trošce pravdy mrakodrap z nesmyslů. Odborník je schopen postavit rozumný dům a ty nesmysly nepotřebuje. Takže ačkoliv je trochu pravdy v tom, že zvláště tramvajové provozy byly často až nesmyslně rušené a nyní se znovu zprovozňují a pokud totéž platí i u některých železničních tratí, není to dobře zrovna tak. Ale tím správnost textu končí. Například Švýcarsko je hodně specifický případ, který vlastně neumožňuje plné srovnání, protože krajina, ve které se většina populace soustřeďuje hlavně v údolích, má celkem jednoznačné možnosti z hlediska železničních tratí a silniční doprava nenabízí výraznou konkurenční výhodu. Proto také Švýcaři asi nejlépe ustáli právě tvrdý nástup silniční dopravy. Navíc dělá autor dost zásadní chybu v tom, že si pod pojmem "regionální tratě" představuje naše lokálky. Regionální tratě v Německu přitom odpovídají velikostí zhruba koridoru Praha-Brno. Lokálky, jak je známe nemají šanci za stejnou cenu obstát v konkurenci se silnicí.

0 0
možnosti
JR

9. 11. 2013 21:28
Divný článek

Vážený aktivisto, místo psaní srdceryvných článků si zpracujte studii proveditelnosti. Pokud bude O.K., založte firmu a oslovte investory. Za pět let nám o tom napište a já budu váš napjatý čtenář.

V této chvíli jste bohužel poněkud málo přesvědčivý.

0 0
možnosti
VK

9. 11. 2013 22:09
Re: Divný článek

Vážený pane! Proveditelné je vše.Léta jsem v Německu jezdil podél trati z Kasselu do Hes.Lichtenau, po které občas projel vojenský transport.Nyní po ní jezdí vozidla tramvajového typu, které pod jednoduchým vrchním vedením mohou přejíždět po tramvajových kolejích až do centra Kasselu.Podobně z Karlsruhe po bývalých železnicích jezdí "vlakotram" až do vzdálenosti desítek kilometrů po Albtalbahn.Něco podobného bylo projektováno v jižních Čechách, propojení stávajících tratí novostavbami a s elektrickou trakcí.Ale projekt spí sladce.Proč to v Německu jde a u nás ne ?

0 0
možnosti
KO

K. Oldřich

9. 11. 2013 20:21
Vedení drah neví co by

Za komunistů jezdilo vlaků jak máku nabitých k prasknutí. Nebylo výjimkou, že se pasažér někdy do vlaku nedostal. Na stížnosti dráha kašlala, nebo vydávala různá prohlášení ve smyslu oproblémuvíme. Pak se časy sametově změnily, provoz individuální dopravy už nebyl omezen Mototechnou s.p. a ve vlacích se konečně dalo jezdit pohodlně. A co na to dráhy? Vlaky, nejsou-li nabity po střechu, se nám nevyplácejí. Zrušit. Kvůli jednomu vlaku ráno a druhému večer udržovat na nádraží čekárnu? Zavřít. A sakra, vlakem v devět ráno a ve třiadvacet večer nikdo nejezdí? Zlikvidujeme to všechno. Za pár stovek tisíců měsíčně si zřídíme drážního ombudsmana. To se nám vyplatí. To je to co cestující potřebují a ne nějaké pitomé vlaky. Geniálně uspořádané zásobování nejen Prahy a okolí nákladní železniční dopravou skončilo likvidací źižkovského nádraží. Jsme zemí neomezených možností s ručením vedení státu velmi omezeným.

0 0
možnosti
VK

9. 11. 2013 20:44
Re: Vedení drah neví co by

Přesně tak. A k obsazení vlaků ? Když v pátek pojede nově zavedený spoj nevytížený, poněvadž o něm nikdo neví, v pondělí se zruší, vždyť s ním nikdo nejezdí.Dráhy mají místo koncepce antikoncepci. Ale jsme v Čechách a pokud si to včas uvědomíme, dost nám to ulehčí život.Já jsem se například do našeho krajského města v pondělí z Prahy nedostal po dvacáté hodině, poněvadž vlak ve 21.59 byl zrušen.

0 0
možnosti