"Nová Fabia nebude módní vůz, ale auto s jednolitým designem a hladkými liniemi, které znáte z Rapidu nebo nové Octavie. U Fabie se možná ještě rozvinou," uvedl Welsch, který ve funkci loni vystřídal Eckharda Scholze. Ten povýšil v rámci koncernu Volkswagen na šéfa divize užitkových vozů.
Nová Fabia bude opět ve dvou karosářských variantách, tedy jako krátký hatchback a prostornější kombi. Hatchback by se měl délkou vejít pod čtyři metry. Nabídne lepší aerodynamické vlastnosti a asistenční systémy, které dosud Fabia neměla.
Objeví se v ní například systém nouzového brzdění a také možnost propojení multimediálního systému s chytrým mobilním telefonem.
Větší Yeti vyjede později
Fabia je druhým nejprodávanějším modelem automobilky po Octavii, loni ale její prodej klesl o desetinu na 240 500 aut. Třetí generaci nejprodávanější Octavie v provedení Combi v úterý Škoda představila v Ženevě.
ČTĚTE TAKÉ: |
Během letošního roku ještě uvede na trh sportovní Octavii RS. Škoda také podle Welsche připravuje větší terénní vůz SUV k nynějšímu modelu Yeti. Zvažovaný model s až sedmi místy a třemi řadami sedadel vyjede až po roce 2014.
Yeti se ještě letos dočká modernizace, stejně jako Superb. Ještě letos také přijde nová karosářská verze modelu Rapid pod označením spaceback.