STRANU PAROUBKOVÝCH POSKOKŮ.Hlavně je potřeba jezdit s rozumem a ne o tom rozumovat.
Někdy v druhé polovině sedmdesátých let ujelo jisté vývojové Audi po běžných evropských silnicích za běžného provozu cestu řádově v desítkách tisíc kilometrů s průměrnou spotřebou 1,72 l/100 km (= 58,1 km/1 l). Vzniklý kravál se jistým kruhům podařilo rychle utlumit a dnes slintáme nad Toyotou Prius a jí podobnými plechovými ochmelky. Rád bych se mýlil, ale ať dělám co dělám, nemůžu se zbavit pocitu, že mi někdo celý život chčije na nohy.
Zajímalo by mě, o jakém autě mluvíte? Google bohužel mlčí....
Zní to dobře, ale...
1) Je rozdíl auto a auto: když jezdíme jak hovada a čím dál větší štreky, chceme/potřebujeme čím dál větší obrněné kočáry. Když dáte do Velorexu moderní motor, bude to superúsporný vůz - ale nikdo do něj nesedne, leda ze srandy.
2) hodně záleží na podmínkách a stylu jízdy. Při eko-rallye se i s víceméně sériovými vozy (i Fabie,..) běžně jezdí pod 3 litry. 'Řekněte, pánové, kdo z vás to má?' Dá se to, ale málokdy a každopádně taková extrémní jízda "na spotřebu" hrubě narušuje běžný provoz, s tempem, na jaké jsme navyklí.
Presne, ja cekal preci jen vic nez kolik si v clanku ani netroufli uvest.
PSAL ZE CR OBJEDNALA Z BRATRSKEHO RUSKA 30.000 ZIGULIKU NA SLOVNI POHON SPOTREBA NA 100KM JSOU DESET TISIC NAZVU SOUDRUHU
Vyrobit to Škoda, tak se rozhodně nedostane pod milion. Holt ty české vysoké mzdové náklady všechno hatí. Učme se od Japonců.
nechtěj dělAT ZADARMO, ŽE?
vY BY JSTE TAM HNED BĚŽEL..
Priem jsem se jednou vezl taxikem po Vidni. Taxikar povidal, ze v mestskem provozu spotrebuje prumerne 5 litru benzinu na 100 kilometru. Na akceleraci nebo jinych jizdnich vlastnostech auta jsem nic zvlastniho nepoznal. O zivotnosti baterky me bohuzel nedovedl informovat. Take povidal, ze se da po dalnici na nabitou baterku ujet az 400 kilometru.
po dálnici na nabitou baterku ve starém Priusu 400 km a pak se probudli s hlavou v nočníku. Ve starém Priusu vydržela baterka cca 2 minuty jízdy a to ještě cca do 50ti km/h....
Až vyprší efekt šrotovného, tak nás doufám Škoda také něčím ohromí.
Ekologie je jedna vec a snizeni zavislosti na rope druha. To ze je energeticky narocnejsi auto vyrobit, nez nejaky jiny neni prece problem - elektriku si udelame v elektrarne sami. Ovsem ropu musime kupovat z dost nestabilnich casti sveta a udrzovani jejich stability nas stoji taky slusny penize. Az prijde doba, kdy v arabskych emiratech budou muset zacit makat rukama, protoze nafta uz nebude strategicka surovina, to se teprve zacnou dit veci...