Když generální ředitel O2 Tomáš Budník na Twitteru oznámil, že česká telekomunikační jednička koketuje s blokováním online reklamy, potvrdil to, co říkal při svém nástupu do funkce. A sice, že chce z firmy učinit inovativního operátora.
Reklamy na internetu uživatele obtěžují, jsou ovšem daní za to, že je řada věcí v online světě zdarma. Internet tedy na reklamním byznysu stojí.
Další náhoda? Möbelix po Clooneym 'obsadil' do reklamy i Angelinu Jolie |
S tím, jak se lidé stále více přesouvají od počítačů k mobilním zařízením, se tak logicky přesouvá i pozornost marketingových pracovníků. Letos budou investice do mobilní reklamy činit celosvětově 69 miliard dolarů, v přepočtu 1,7 bilionu korun.
O zanedbatelný byznys nejde ani v českých podmínkách. V posledních čtyřech letech vzrostl trh mobilní reklamy zhruba čtyřnásobně na 153 milionů korun. To je tempo, o kterém si ostatní typy online reklamy mohou nechat zdát.
Napomáhá tomu i skutečnost, že na mobilních zařízeních nejsou běžné blokátory reklamy. Internetový provoz zde navíc většinou probíhá skrz aplikace, na což jsou blokátory obvykle krátké. Řešení je v blokování reklamy už u operátora, které zmínil Budník.
O2 tak jako první následuje trend, který už zkouší operátoři ve světě. Hlavní motivací přitom není šetření zákazníkova datového limitu, který reklama „požírá“, ale komerční příležitost.
Více k tématu najdete v pátečních Lidových novinách.