Konec dieselů u Fabií a Rapidů. Škoda přestane vyrábět menší auta na naftu |
Registrace nových aut se v srpnu zvýšily v Evropě o 5,4 procenta. Nejprodávanějším modelem byl v srpnu v Evropě VW Golf, kterých si zákazníci koupili 30 986. Na druhém místě figuruje Renault Clio s počtem 16 859 kusů. Třetí skončila Octavia, tohoto modelu se prodalo v Evropě 15 857 kusů. Poprvé do první pětky se dostala Dacia Sandero, která skončila na pátém místě s počtem 13 828 prodaných vozů.
Automobilka Škoda Auto již dříve uvedla, že v srpnu zvýšila celosvětově své dodávky zákazníkům o 6,7 procenta na 86 100 vozů. Propad prodejů zaznamenaly všechny modely značky vyjma Superbu a Kodiaqu.
Octavia zůstává navzdory poklesu nejprodávanějším modelem značky. V srpnu jich automobilka dodala 29 800, což je meziročně o 3,1 procenta méně. V západní Evropě rostla Škoda v srpnu o 4,4 procenta na 30 300 vozů dodaných zákazníkům. Na nejsilnějším evropském trhu v Německu překonala Škoda s 12.200 dodanými vozy o sto vozidel výsledek loňského roku. Dvouciferné nárůsty zaznamenala značka v Rakousku, a to o 35,1 procenta, ve Francii o 15 procent, v Belgii o 31,9 procenta a Itálii o 22,5 procenta.
Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30 tisíc lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům celosvětově 1 127 700 aut, třetí rok po sobě to bylo přes milion vozů.