A na trhu je další z tisíců přetechnizovaných aut (tzn. a jen pro bohaté). Spodních pět miliónů čechů potřebuje pro svou dopravu ,,CZ_TukTuk" Tzn. český lidový vůz /malý, levný, jednoduchý/. Pro mladé rodiny i důchodce. Pro zdravé i nemocné (tzn i bezbariérový za dostupnou cenu). To by ale vláda ČR musela mít vizi a vidět dopředu a vyhlásit stejné parametry a benefity jako je vyhlásila Japonská vláda ( https://en.wikipedia.org/wiki/Kei_car?fbclid=IwAR35revJZVOor9Ubvr3kxbSn8ci00GIYuo0Ds05HY-wZ0z7Kj31y2J9vPS0 ; https://www.garaz.cz/clanek/kei-cars-kapesni-auticka-z-japonska-21002612?fbclid=IwAR1VM4iKXevQ0PfWP1QeINsncMC2gfon1pNZN7MJWgu6eTLs9u2OEZymIZo ), aby se tak jednoduše na naši velmi poddimenzovanou silniční síť vešlo více aut, byla tak více podporovaná malá užitná auta (limit d.350x š.160x v.200cm, 1000ccm3 a do nákupky max. 150 000,-Kč) a dostalo se tak i na chudé a konečně i na nechodící: https://www.youtube.com/watch?v=tJ09GSVn6z0&fbclid=IwAR0ziwAoxTNp9zBGeb0TW3L3O3MHNa6jFvtijK2B
Ideální pro konkurenci Dacie je španělská značka SEAT, také vzniká v románském světě, k rumunštině má španělština velmi blízko, mentalita podobná, takže určitě bych doporučil tuto značku, nikoli škodovku.
Jeden typ praktického lidového auta, které bude cenou konkurovat Dacii, by měla ŠKODA rozhodně vyrábět. Stejně většina na těch elektronických činčurádiček přes počítač, je zbytečných, za to drátků čím dál slabších, je v autech čím dál víc.
Hm, zbavovat se slepice snášející zlatá vejce je od VW hodně krátkozraké. Nikde není psáno, že když odsune Škodovku jako konkurenta, tak se všichni vrhnou na vozy VW. Když už by měl někdo konkurovat Dacii tak neúspěšný SEAT, který chce VW dokonce jako značku úplně zrušit.
Audi, VW, Seat naše Škoda je koncern. Nevím proč by si měly konkurovat výbavou a cenou. Pokud se podíváme na naše průměrné mzdy, chybí nám naše lidové auto se kterým by mohli např. Lidé z vesnic jezdit do práce. Na Octavii v plné palbě nemá každý.
Nevím, zda má smysl vyrábět něco jako upgradovanou felícii (s posilovačem, centrálem a airbagem řidiče, max. mechanickou klimatizací), aby se to cenově dalo srovnat s Dacií. Navíc by se takové auto montovalo stejně nejspíš mimo ČR.
LOL, jako vypouštět produktovej render maskovaného vozu, to už je ovšem extrémně vysoká úroveň retardace. :D
Existuje hodně lidí, kteří najezdí okolo 10 000 km ročně. Je otázka, zda pořízení vozu s takovým kvantem techniky ještě dává nějaký ekonomický smysl. Zdá se, že pro vozy typu Dacia tu zůstane prostor.
To jsem rád, že "rodinné stříbro" nadále zůstane o 200 000 dražší než si "členové rodiny" mohou dovolit ( za své nikoliv za koorporátní ) koupit.
Máte pravdu Dacia je fuj.
Tohle už nekoupí ani korporát. Vyšší management sáhne po Audi, VW, Mercedesu. Střední management, kterému se dosud Octavia vešla do limitu, se bude muset spokojit s Hyundaiem či Renaultem. A pokud má korporát politiku nakupovat jen škodovky, bude ještě hůř. Nahoře Superb, dole Fabia. Nic mezi tím (Scala jen protažená Fabia).
Přesně tak, žádné přibližování se Dacii. Vyrábějmě auta od milionu nahoru, však naši lidi na to mají :-(. Konkurujme si navzájem s Audi a vw...
To je samý kodijak, kamzík, karoch ale nějaký slušný, levný pickup jako byl za felicie či favorita vymyslet neumí? Spousta živnostníků by to ocenila a koupila. Teď musí kupovat logany, lodgy a podobná auta. Cesta výroby levnějších aut, která budou konkurovat dacii není podle mě vůbec špatná.