Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Ekonomika

S nadsázkou řečeno by pro mě bylo nejlepší, kdyby Svatomartinské víno zaniklo, říká vinař Šupa

Tomáš Šupa. | foto: Tomáš Železný

Premium Rozhovor
Covid má největší vliv v tom, že mění zvyky kupujících. Klesá odbyt těch dražších a exkluzivnějších vín, která lidé obvykle pijí spíš v restauracích, říká v rozhovoru pro Lidovky.cz vinař Tomáš Šupa.

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit

Do Česka přichází Svatomartinské víno, které si letos jeho vyznavači na rozdíl od loňského lockdownu užijí nejen při koupi v regálech obchodů, ale i při venkovních akcích, koštech, v restauracích a vinotékách. Přitom covid nadále ovlivňuje celý obor. „Kdo z vinařů byl zaměřený na gastronomii, prochází už druhým rokem očistcem,“ říká Tomáš Šupa, jeden z největších tuzemských dovozců a producentů vína, jehož podniky prodají ročně 20 milionů litrů.

Lidovky.cz: V Česku roste odbyt mladých vín bez označení Svatomartinské. Jsou k mání dřív než 11. listopadu na svatého Martina. Patříte k takovým nedočkavcům i vy?
Nás se to netýká, my dodáváme do velké části obchodních řetězců, a to klasická Svatomartinská vína.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autor:

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.