130 let

Tomáš Šupa. | foto: Tomáš Železný

Premium

Rozhovor

S nadsázkou řečeno by pro mě bylo nejlepší, kdyby Svatomartinské víno zaniklo, říká vinař Šupa

Ekonomika
  •   12:00

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Covid má největší vliv v tom, že mění zvyky kupujících. Klesá odbyt těch dražších a exkluzivnějších vín, která lidé obvykle pijí spíš v restauracích, říká v rozhovoru pro Lidovky.cz vinař Tomáš Šupa.

Do Česka přichází Svatomartinské víno, které si letos jeho vyznavači na rozdíl od loňského lockdownu užijí nejen při koupi v regálech obchodů, ale i při venkovních akcích, koštech, v restauracích a vinotékách. Přitom covid nadále ovlivňuje celý obor. „Kdo z vinařů byl zaměřený na gastronomii, prochází už druhým rokem očistcem,“ říká Tomáš Šupa, jeden z největších tuzemských dovozců a producentů vína, jehož podniky prodají ročně 20 milionů litrů.

Lidovky.cz: V Česku roste odbyt mladých vín bez označení Svatomartinské. Jsou k mání dřív než 11. listopadu na svatého Martina. Patříte k takovým nedočkavcům i vy?
Nás se to netýká, my dodáváme do velké části obchodních řetězců, a to klasická Svatomartinská vína.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autor: Miroslav Petr