Čeští zákazníci nakupují v e-shopech nejvíc v pondělí a nejmíň v sobotu. Nákupní špička je ve všední dny dopoledne.
Velké množství objednávek uskuteční zákazníci ve všední dny ještě těsně po poledni a poté večer mezi devátou a desátou hodinou. Zatímco nákupy uskutečněné v pondělí se na celkových tržbách podílí z osmnácti procent, v sobotu je to jenom osm procent.
PSALI JSME: |
Z hlediska zařízení, které zákazníci využívají pro objednání zboží, jasně vévodí počítače. Nákupy prostřednictvím mobilu a tabletu se na tržbách podílejí jen z šesti procent.
„Desktop tvoří e-shopům v průměru více než 93 procent tržeb, následuje tablet a na posledním místě je mobil,“ uvedl ředitel poradenské společnosti Acomware Jan Penkala.
„Hodnota průměrné objednávky je nejmenší v první hodině po půlnoci, v průběhu dne pak téměř nestále roste. Nejvyšší hodnota objednávky je mezi 23 a 24 hodinou,“ uvádí studie.