Co bude dál?Na tahu je nyní pražský magistrát. Do územního rozhodnutí může například zapracovat nové protihlukové valy, jak je navrhuje Ředitelství silnic a dálnic. V úvahu však také připadá zahájení zcela nového územního řízení a vypracování nového projektu dálnice. Od rozhodnutí magistrátu se bude odvíjet délka zpoždění výstavby. |
"Ze strany Hygienické stanice hlavního města Prahy, respektive orgánů ochrany zdraví nelze místo protihlukových opatření požadovat ochranné hlukové pásmo," uvedlo ministerstvo zdravotnictví. Z tohoto důvodu pak ministerstvo pro místní rozvoj zrušilo celé územní rozhodnutí.
Podle mluvčí ŘSD Martiny Vápeníkové nelze bez územního rozhodnutí zahájit výkup pozemků. Podle původních plánů se měla běchovická část začít stavět příští rok a první auta se zde měla projíždět o dva roky později.
Běchovické sdružení Zdravé životní prostředí, které celou kauzu rozpoutalo, je s rozhodnutím ministerstva pro místní rozvoj spokojené.
Celková délka okruhu má být 83 kilometrů, hotovo je 17 km. Dalších 23 kilometrů se otevře letos koncem léta mezi plzeňskou dálnicí D5 a brněnskou D1. Navazovat má právě úsek do Běchovic.