Pondělí 29. dubna 2024, svátek má Robert
130 let

Lidovky.cz

Prodej aut v EU pokulhává

  11:08
FRANKFURT/PRAHA - Zatímco v České republice a dalších nových členských zemích EU se počet prodaných vozů neustále zvyšuje, ve zbytku Evropy prodej osobních aut naopak klesá. Za letošní první čtvrtletí prodej nových automobilů v západní Evropě meziročně poklesl o tři procenta. Vyplývá to z údajů, které zveřejnil svaz německého automobilového průmyslu VDA.
Škoda Fabia - ilustrační foto.

Škoda Fabia - ilustrační foto. foto: Lidové noviny

V celé Evropě se podle těchto statistik prodalo za první kvartál asi 4,2 milionu vozů, což je o dvě procenta méně, než tomu bylo v prvním čtvrtletí roku 2007. Nejhorší situace byla v březnu, kdy se prodej aut v Evropě meziročně propadl dokonce o deset procent - na 1,7 milionu nových vozů.

Podle údajů VDA se naopak dobře rozjíždí prodeje osobních automobilů v nových zemích Evropské unie. Za letošní čtvrtletí zde prodeje nových vozů totiž stouply o celých 15 procent. Výjimkou v tomto směru není ani Česká republika. „Během prvních tří měsíců přibylo v Česku více než 33 tisíc nových vozidel, což znamená bezmála desetiprocentní nárůst proti stejnému období v roce 2007,“ řekl Antonín Šípek, ředitel Sdružení automobilového průmyslu.

Prvenství si s velkým odstupem udržují na tuzemském trhu vozy Škoda, kterých bylo letos (ke konci března) prodáno více než deset tisíc. Společnost Škoda Auto si tak stále udržuje zhruba třetinový podíl na českém trhu.

Uvozovky dolníZhruba třetinový podíl na trhu si stále udržuje společnost Škoda Auto.Uvozovky horní

Na druhém místě skončil Ford s podílem asi 6,5 procenta, těsně sledován značkou VW s šestiprocentním podílem. Přes pětiprocentní hranici se dostaly ještě Renault, Hyundai, Citroën a Peugeot. Všechny ostatní značky byly v letošních prodejích zastoupeny méně.
 
Za celý loňský rok se v České republice podle Svazu dovozců automobilů prodalo více než 132 tisíc nových osobních aut, z toho bylo přes 49 tisíc vozů značky Škoda (podíl 37 procent). Ještě před čtyřmi lety však měla Škoda Auto téměř polovinu tuzemského trhu.
 „Dlouhodobě udržet padesátiprocentní podíl na trhu je při dnešní konkurenci velmi obtížné. Naším cílem je být v České republice stále hlavní značkou prodávaných osobních automobilů,“ řekl Jaroslav Černý, tiskový mluvčí společnosti Škoda Auto.
Autor:

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...