Podle údajů VDA se naopak dobře rozjíždí prodeje osobních automobilů v nových zemích Evropské unie. Za letošní čtvrtletí zde prodeje nových vozů totiž stouply o celých 15 procent. Výjimkou v tomto směru není ani Česká republika. „Během prvních tří měsíců přibylo v Česku více než 33 tisíc nových vozidel, což znamená bezmála desetiprocentní nárůst proti stejnému období v roce 2007,“ řekl Antonín Šípek, ředitel Sdružení automobilového průmyslu.
Prvenství si s velkým odstupem udržují na tuzemském trhu vozy Škoda, kterých bylo letos (ke konci března) prodáno více než deset tisíc. Společnost Škoda Auto si tak stále udržuje zhruba třetinový podíl na českém trhu.
Zhruba třetinový podíl na trhu si stále udržuje společnost Škoda Auto. |
Za celý loňský rok se v České republice podle Svazu dovozců automobilů prodalo více než 132 tisíc nových osobních aut, z toho bylo přes 49 tisíc vozů značky Škoda (podíl 37 procent). Ještě před čtyřmi lety však měla Škoda Auto téměř polovinu tuzemského trhu.
„Dlouhodobě udržet padesátiprocentní podíl na trhu je při dnešní konkurenci velmi obtížné. Naším cílem je být v České republice stále hlavní značkou prodávaných osobních automobilů,“ řekl Jaroslav Černý, tiskový mluvčí společnosti Škoda Auto.