Prostorné rodinné vozy v současnosti tvoří 60 procent poptávky, a to převážně kvůli blížícím se letním dovoleným. „Květen patří již tradičně mezi nejsilnější měsíce, co se prodeje automobilů týče. Letos v květnu jsme v porovnání s loňskem zaznamenali téměř o polovinu vyšší zájem o větší rodinné vozy. Letošní prázdniny budou stále ještě ovlivněny stávající pandemickou situací, proto Češi preferují dovolenou ve vlastním voze, kde jim nehrozí virové onemocnění jako v případě cest vlakem, autobusem nebo letadlem,“ uvedla generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová.
Škodě se povedl malý technický zázrak. Nová Fabia je daleko větší a dospělejší auto než její předchůdkyně |
Zatímco poptávka po rodinných vozech roste, péči o automobily lidé podle Topolové často podceňují, a to ještě více než v předešlých letech. Servis vozu po zimní sezóně je jednou z nejvíce podceňovaných aktivit. Lidé opomíjejí například kontrolu tlumičů, elektroinstalace nebo klimatizace.
AAA Auto provozuje síť více než čtyř desítek poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila přes 2,5 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně průměrně 80 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě.
V loňském roce se obrat českého trhu s ojetými vozy propadl o 46 procent na 61,4 miliardy korun. Celkově prodaly autobazary, dealerství jednotlivých značek či soukromé osoby 255 000 aut, tedy o 47 procent meziročně méně, uvedl již dříve on-line prodejce vozidel Carvago, spadající do skupiny European Automotive Group. Důvodem poklesu byla především pandemie koronaviru. Průměrná ceny ojetin se zvýšila o tři procenta na 264 251 korun.