Nové vozy se mají stát páteří tramvajové dopravy v Praze, kapacitně nahradí 500 starých vozidel T3, které postupně zmizí.
Čtěte více: |
Více než roční zpoždění dodávek vysvětlují strojírny výraznými odlišnostmi od předchozího částečně nízkopodlažního vozidla Škoda 14T zvaného Porsche.

Podnik kvůli tomu prodloužil dopravnímu podniku záruku. "Za to, že nám dopravní podnik poskytl delší čas pro testovací jízdy, jsme prodloužili záruku z 25 na 31 měsíců," řekl týdeníku Ekonom generální ředitel Škody Josef Bernard.
Vůz má 100 procent podlahy téměř v úrovni nástupních ostrůvků. Obsahuje několik neobvyklých technických řešení, zejména nízké podvozky uložené pod kloubovým spojením článků tramvaje.
Jednosměrná tříčlánková tramvaj pojme 61 sedících a 239 stojících cestujících. Je dlouhá 31,4 metru, široká 2,46 metru a výška vozu se sběračem je 3,6 metru. Maximální rychlost, která je elektronicky omezena, je 60 kilometrů v hodině, vnitřní vybavení odpovídá požadavkům zákazníka. Autorem designu je architekt Patrik Kotas.
Stejné tramvaje s jiným čelem a v odlišném barevném provedení objednala také lotyšská Riga. Místní dopravní podnik dostane postupně 20 těchto vozidel, za něž zaplatí 1,3 miliardy korun. Škodovka, která má opci na dalších 32 vozů, zahájila dodávky v březnu. Poslední vozidlo z dvacetikusové série bude vyrobeno do jara 2011.
Škoda Transportation, jejíž tramvaje jezdí v Česku, USA, Itálii, Polsku a Lotyšsku, údajně zahájila vývoj další generace vozidel.