130 let

Diskuze

Rafinérie stály a export rekordně rostl

Zatím největší říjnový přebytek ve výši 8,6 miliardy korun zaznamenal český zahraniční obchod. Analytici však nadšení brzdí. Za rekord je hlavně výpadek dovozu ropy kvůli odstávce refinerií. Navíc se v příštích číslech objeví vliv neustále sílící koruny, která exportu neprospívá.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Kantar

6. 12. 2007 7:54
Tapety

Mno, hezky to tu Adamec vytapetoval - asi objevil kouzlo Ctrl+V. Ale diskutovat není o čem. Je to jen kvákanice ... co tím chtěl básník říct? Až si budu chtít přečíst článek, nepolezu s ním do diskuse ... krom toho to všechno není nic nového ... (Y)

0 0
možnosti

F. Adamec

6. 12. 2007 1:01
Trans-evropské sítě (Trans-European Networks)

1) Trans-European Transport Networks (TEN-T), trans-evropské dopravní sítě, pokrývají cesty a různé způsoby přepravy, vodní cesty, přístavy, vysokorychlostní železniční sítě, a inteligentní systémy řízení přepravy, které zapadají do kategorie evropského satelitního a radiového navigačního systému.

2) Trans-European Energy Networks (TEN-E), trans-evropské energetické sítě, pokrývají sektory dodávek elektřiny a přírodního plynu. Pomáhají vytvořit jednoduchý energetický trh a přispívat k bezpečnosti, pohotovosti a spolehlivosti dodávek elektřiny a plynu v EU.

3) Trans-European Telecommunications Networks (eTEN), trans-evropské telekomunikační sítě, jejich cílem je rozmístění telekomunikačních sítí založených na veřejných službách, dostupných pro všechny obyvatele regionů EU, "eEurope - An Information Society for All".

0 0
možnosti

F. Adamec

6. 12. 2007 0:48
Hlavní aktéři na politickém kolotoči ČR

Často s střídají komtetence na politickém kolotoči v ČR, dosud jsou bez zodpovědnosti - trvale imunitní. Cíle, strategie, priority a financování evropské a české politiky nejsou kompatibilní. Politika ČR v EU je dosud destruktivní a netransparentní. V EU nelze efektivně a průběžně plánovat, sledovat a hodnotit rozvojové projekty zejména dopravní a energetické infrastruktury ČR, včetně vlivů na životní a sociální prostředí. Rozvojové projekty energetické a dopravní infrastruktury ČR mají stanoveny fáze a úkoly, ale nemají stavoveny termíny a časové závislosti úkolů, nemají k úkolům přiřazeny materiálové, energetické, pracovní a finanční zdroje. Nemají definovánu osobní odpovědnost za realizaci hlavních úkolů. Nelze je efektivně a transparetně řídit pomocí neaktualizovaných cílů, priorit a nástrojů realizace dopravní politiky ČR, nekvanfikovaných cílů a opatření, zastaralých zákonů, vyhlášek, vytunelovaných operačních programů ČR a fondů EU.

0 0
možnosti

F. Adamec

6. 12. 2007 0:32
Fázovaná dopravní politika ČR

Identifikuje: 1. fázi - hlavní problémové oblasti sektoru... 2. fázi - strukturu cílů a priorit... 3. fázi - návrh opatření... 4. fázi - strategické dokumenty určují vstupy, a řeší finanční rámec... 5. fázi - realizační nástroje uplatňují navržená opatření... 6. fázi - postupně plní indikátory...  7. fázi - výstupy, výsledkem jsou realizovaná opatření... 8. fázi - výsledky, změna chování systému, výsledky jsou hodnoceny pomocí soustavy indikátorů. Podpora rozvoje dopravy v regionech... tato priorita je metodickým pokynem... Není proto pro ni zpracován soubor indikátorů (fyzicky a finančně měřitelných).

0 0
možnosti

F. Adamec

5. 12. 2007 23:22
Dopravní politika ČR na období 2005 - 2013

USNESENÍ VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY ze dne 13. července 2005 č. 882 k Dopravní politice České republiky pro léta 2005 - 2013 "Dopravní politika České republiky (dále jen "Dopravní politika") pro období následující po vstupu země do Evropské unie do roku 2013 sleduje horizont programovacího období Evropské unie a vychází z analýzy a hodnocení Dopravní politiky České republiky z roku 1998... "Přestože tento dokument časově předcházel zpracování evropské dopravní politiky, dokázal vystihnout základní směry vývoje v souladu s evropskými trendy... avšak s respektem ke specifickým podmínkám a potřebám České republiky... Národní dopravní politika vychází z následujících zdrojů: ... Dopravní politika ČR z roku 1998... SWOT analýza zpracovaná Ministerstvem dopravy v přípravné fázi v prosinci 2002 ... Strategie udržitelného rozvoje ČR schválená usnesením vlády ze dne 8. prosince 2004 č.1242/2004 ... Růst přepravy v jednotlivých druzích dopravy je nerovnoměrný a prohlubuje disproporce v dělbě přepravní práce... Doprava v ČR je plnohodnotnou a integrální součástí evropského dopravního prostoru ...

• Veřejná doprava je provozována na bázi oddělených dopravních systémů ...

Provedou: členové vlády, vedoucí ústředních orgánů státní správy

Na vědomí: hejtmani, primátoři statutárních měst

Předseda vlády Ing. Jiří P a r o u b e k , v. r."

0 0
možnosti

F. Adamec

5. 12. 2007 23:12
Monopolizace Českých drah

Ex/komunisti z ČD - Českých drah a ČR financovali železniční koridor Berlín - Praha - Brno - Vídeň, z dotací EU. Neoddělili nákladní, příměstské a vysokorychlostní železniční tratě. Komunisti z ČD a Tošenovský z ODS, prosadili monopolizaci železniční dopravy v ČR, společný nákladní, příměstský osobní a vysokorychlostní koridor Berlín - Praha - Ostrava, pro nákladná a poruchová "česká" Pendolina, provozovaná převážně na rovných tratích, z Prahy směrem na Ostravu, na různých českých trolejových AC/DC systémech, které nejsou plně kompatibilní s vysokorychlostními koridory v EU. Neumožňují úsporu a rekuperaci energie, od 300-0 km/h při brzdění, zejména ekonomické a bezpečné snižování rychlosti vlakových souprav ve stanicích. České Pendolino hořelo v Bratislavě dne 25. listopadu 2007, při českém "spalování" energie na brzdovém odporníku, při brzdění soupravy. Společné nákladní a vysokorychlostní koridory neumožňují využít bezpečnost, spolehlivost, energetickou účinnost a rychlost nákladních a  osobních rychlovlaků EU. Neumožňují zkrátit dobu cestování rychlovlaky na trase Berlín - Praha - Brno - Vídeň. Neumožňují pasažérům zkrátit dobu cestování z Prahy do Brna, méně než za 1 hod., podle nabídky TGV, kterou obdržely ČSD - ČD již v roce 1992. Česká Pendolina mají trable, provoz prošetřují žalobci. Policie ČR odložila vyšetřování nákupu "českých" Pendolin, které dosud ČR provozuje na zastaralých nákladních tratích, kolem Prahy, Brna a dalších měst.

0 0
možnosti

F. Adamec

5. 12. 2007 23:12
Obnovitelná energie

"Tváří v tvář smrti, ve smrtelném zápasu s hladem, není místo pro bláznivé rozlišování víry a fyzické rozlišování rasy." 31. 12. 1919 Martin H. Glynn (Bývalý guvernér státu New York)  "Ve válce musíme bojovat pomocí strojů na zemi i ve vzduchu (...) zejména proto, že obě rasy, proti nimž bychom mohli v budoucnu bojovat, jsou po technické stránce slabé, ale mají dostatek živé síly. My sice také máme dost živé síly, ale je příliš cenná, než abychom s ní plýtvali. " (Generál Patton).

Volkswagen Space UP! Blue jako vodíkový ekolog... Honda poprvé představila sériový automobil s palivovými články... V USA si nejlépe drží cenu Volkswagen a Honda... Sharp chce zvýšit roční výrobu solárních článků na 1000 MW/rok v roce 2010, do nové technologie investuje 22 miliard jenů (3,6 miliardy Kč)... Panasonic - tepelné čerpadlo 5kW s klimatizací pro zateplený dům, z obnovitelných zdrojů energie, slunce a větru, získáte až 4,31 krát víc tepla, cena včetně montáže a DPH 5% činí 28 345 Kč.  Americké akcie zaznamenaly výrazný pokles...  Podnikatelé a jejich poradci prodávají akcie...

Košer přísloví: myšlenky, peníze a akcie jsou špatné, pokud jsou cizí.

Jan Werich, jak jednat s lidským materiálem: „... a tak to jde pomalu a po česku, dá se říci i jiným slovem: prdelně, bezpáteřně, úlisně, idiotsky atp. Ne, nechme to, to vyřeší historijé jednó, nebo také néé.“

0 0
možnosti

F. Adamec

5. 12. 2007 23:09
Umožnit udržitelný rozvoj Moravy a Slezska

1) Ochrana života - chránit život od početí justicí EU, obnovit biodiverzitu, péči o zdraví lidí, snížit poměr potratovost/porodnost, emise, kontaminaci půdy, vodních zdrojů a toků EU. Účtovat emise, kontaminaci ovzduší, vody a půdy nebezpečnými látkami, herbicidy, pesticidy a hnojivy. Producentům vrátit nebezpečné odpady a nevyhořelé jaderné palivo, na jejich náklady. Nediskriminovat obyvatele cenou a zdaněním energie slunce, větru a deště. Správu krajiny a přírodních zdrojů, řízení veřejných zakázek delegovat na regiony a obce, podle povodí Vltavy, Labe, Moravy a Odry. Navrátit kulturní a přírodní dědictví do regionů Moravy a Slezska. Plnit cíle, závazky a legislativu EU a UNESCO.

 

2) Restituce - odškodnit vlastníky a navrátit jim zcizené majetky. Uhradit jim finanční ztrátu, úroky ve výši úrokové sazby bank (min. 5,5 %/r), z ceny zcizeného nebo poškozeného majetku. Exekuovat majetek imunitním ex/komunistům a českým politikům, kteří nechali zcizit přírodní zdroje a majetek rodinám a cirkvím na Moravě a ve Slezsku.

 

3) Inovace - umožnit domácnostem využití obnovitelných zdrojů energie, fotovoltaiky a větrníků do výšky 20m, pro vlastní spotřebu a dodávky energie do místní sítě. V energetice, dopravě, výrobě, ve městech i v přírodě využívat fotosyntézu, rekuperaci energie, nízkoenergetické objekty, zařízení, stroje a dopravní prostředky s vyšší energetickou účinností, využití energie z obnovitelných zdrojů EU, z 5% na 20%.

0 0
možnosti

F. Adamec

5. 12. 2007 23:09
Kontaminace povodí ČR z dotací EU

Spotřeba vápenatých hnojiv podpořená dotacemi ministerstev ČR, viz ARES - CEDR - Centrální registr dotací, zejména do plantážního vinařství a lesníctví, na zcizených pozemcích - restitučních nárocích, v CHKO Podyjí, CHKO Pálava, CHKO Bílé Karpaty a Pomoraví, se proti roku 1999 zvýšila v roce 2000 v průměru o 6,2 % a v roce 2001 o 6,9 %. Spotřeba dusíkatých hnojiv se zvýšila v roce 2001 proti roku 1999 o 12,7 % a bylo v průměru aplikováno 72,6 kg dusíku na hektar. Spotřeba fosforečných hnojiv proti roku 1999 vzrostla v roce 2001 o 10,2 % a draselných hnojiv o 11,5 %. V průměru se na hektar aplikovalo 12,3 kg P2O5 a 7,3 kg K2O. Spotřeba vojenských pesticidů (totálních i selektivních herbicidů) činila (v roce 2000) 0,99 kg/1 ha z.p. Hmotnostní toky škodlivých látek obsažených v průmyslových hnojivech, půdě, vodních zdrojích a tocích nejsou sledovány a souhrně územě a časově bilancovány. Jde zejména o škodlivé látky obvykle obsažené i nových v průmyslových hnojivech, které mohou dlouhodobě jednotlivě i kumulativně poškozovat životní prostředí v povodí evropských řek: - Kadmium (10-20 mg/kg průmyslového hnojiva - p.h.) - Olovo (10-18 mg/kg p.h.) - Rtuť (10-18 mg/kg p. h. ) - Chrom (0,1 - 0,75 mg/kg p.h.) - Arsen (1 - 7,5) mg/kg p.h.)

Správu přírodních a vodních zdrojů, a osobní odpovědnost,  nutno zajistit podle povodí  EU, ve smyslu požadavků EU.

0 0
možnosti

F. Adamec

5. 12. 2007 23:08
Česká národní politika v EU

Ex/komunisti a vedci z CSAV, VAAZ, CSLA a CSA se vyznamne podileli na genocide 4 mil. vietnamskych civilistu a deti zavrazdenych ceskymi dioxiny nejenom ze Spolany Neratovice, dalsi civiliste a jejich potomci byli geneticky poskozeni. Teroristi a rasisti z ODS, CSSD a KSC odmitli plneni zavazku vuci EU, umoznili obrovske zasoby ceskych dioxinu aplikovat resortum obrany, zemedelstvi, prumyslu a obchodu CR do CHKO, jako herbicidy a pesticidy na pozemky zcizenych restitucnich naroku, za dotace zcizene z fondu EU. Tak byli ceskymi valecnymi zlocinci kontaminovany vodni zdroje a toky v povodi EU. Stoupa neplodnost obyvatelstva, militantnich spermii je nadbytek. V Evrope bylo pouzivani DDT, vojenskych pesticidu a herbicidu zakazano od roku 1974. Do roku 2006 evropska povodi a CHKO byla kontaminovana komunistickymi vojenskymi chemikaliemi a herbicidy, starymi ekologickymi zatezemi, nejen ze Spolany Neratovice, zakladni smesi znamou ve Vietnamu jako "AGENT ORANGE", od pozarnika a chemika Petra Bendla z ODS. Koncem roku 2005 bylo registrovano v CR pres 7000 mist se starou ekologickou zatezi. Polovina ceskych europoslancu komunistu, militantni clenove ODS, a jejich vudce Zahradil, Remek, Ransdorf, J. Brezina,  J. Bobosikova, militantni deviant V. Zelezny ze Samary, nepodporila petici EU Budoucnost bez jedu a narizeni REACH v plnem zneni. ODS nepodpořila přijetí Charty základních práv EU, přestože ji europoslanci výraznou většinou přijali.

0 0
možnosti