• Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let
Noviny (ilustrační foto)

Noviny (ilustrační foto) | foto: Lidové noviny

Reklama loni vydavatelům tisku vynesla osm a půl miliardy korun

Média
  •   14:39
Vydavatelé periodického tisku v České republice inkasovali loni z inzerce celkem 8,491 miliardy korun. To je o jedno procento méně než předloni, kdy to bylo 8,578 miliardy.

Uvádí to průzkum vycházející z údajů o skutečných čistých inzertních příjmech, který provedla společnost PriceWaterhouseCoopers. Loňský výsledek je přitom druhý nejlepší výsledek od roku 2001, kdy se začal průzkum provádět.

"Z výsledků průzkumu je zřejmé, že inzertní výkony v roce 2008 poznamenaly snížené marketingové rozpočty velkých zadavatelů v důsledku finanční krize. Přesto ve srovnání s rokem 2007 nejde o dramatické snížení reklamních investic do tisku," uvádí Unie vydavatelů, která výsledky zveřejnila.

"Meziroční pokles o jedno procento signalizuje spíše stagnaci inzertních příjmů vydavatelství v roce 2008 a zastavení dlouhodobého růstu reklamních investic do tohoto segmentu trhu," uvádí se v tiskové zprávě.

Český tiskový trh přitom podle sdružení největších firem v oboru dopadl loni výrazně lépe než tisk v celosvětovém měřítku. Podle informací společnosti ZenithOptimedia totiž klesly celosvětové výdaje do tiskové reklamy v roce 2008 meziročně o 5,1 %.

Autor: Ondřej Aust
  • Vybrali jsme pro Vás