Na sociálních sítích německá automobilka BMW šíří video, které jakoby sleduje loučení Zetscheho v centrále Daimleru. Sleduje jeho poslední cestu z firmy ulicemi Stuttgartu a končí tím, kdy se Zetscheho dvojník loučí se služebním mercedesem a otevírá svou garáž. Pointa je v tom, že někdejší nejvyšší šéf Mercedes-Benz vyjede z garáže v hybridním sporťáku BMW i8 Roadster. Klip pak končí poděkováním za inspirující konkurenci.
Mercedes s malou elektrárnou. Třída GLE přijíždí s netradičním technickým řešením |
BMW sděluje, že odchod do důchodu je možností objevovat budoucnost. Je ale možné, za loučením nemusí stát sebevědomí mnichovské automobilky, ale naopak obava BMW ze silného konkurenta, kterému v posledních letech v prodejích podléhá.
Dieter Zetsche odchází po dlouhých 13 letech a právě s ním má odejít i staré myšlení založené na spalovacích motorech a vlastnictví auta. Jeho nástupce Ola Kallenius má za úkol značku dovezt do nové dekády - k elektromobilitě, sdílení aut a mnoha novým službám. Což je směr, kterým se snaží mířit i BMW.
Nejde ale o zdaleka první reklamní šarvátky německé trojice prémiových automobilek. Mercedes, BMW a Audi globálně ovládají trh s luxusními vozy, ač jde jinak o velmi konzervativní korporace, dokáží se čas od času odvázat. Loni se jihoafrický importér BMW opřel do ospalého image Mercedesu. V USA pak před lety pak škádlilo BMW s Audi billboardovou předstřelkou.
Audi na sebe upozornilo i nedávno, když na billboard k chystanému elektromobilu přidalo heslo Musk-have s odkazem na šéfa konkurenční Tesly - anglické must-have označuje věc, kterou je třeba vlastnit.