Úterý 30. dubna 2024, svátek má Blahoslav
130 let

Lidovky.cz

Ekonomika

Rezervační systém Restu po osmi letech končí. Neustál covidovou krizi

Restu mobilní aplikace foto: Restu

Na rezervačním systému Restu.cz se prezentovalo více než 17 tisíc restaurací. Pandemie koronaviru a následné vládní nařízení uzavřely restaurace, a i tento byznys se propadl na nulu. Dva roky bez příjmu donutilo společnost ukončit svou činnost na dobro.
  17:10aktualizováno  7. prosince 9:09

Restu.cz během pandemie restauračním podnikům neúčtovalo žádné manipulační poplatky, a tak jejich příjmy byly na nule. Nepomohla ani finanční podpora ze strany majitele, tedy HOSPITALITY.digital, která je dceřinou společností německého Metra, která v Česku provozuje síť Makro.

Již ve druhé polovině roku 2020 řešila firma existenciální problémy. Propouštěli zaměstnance, snažili se byznysově spojit s jinými firmami, například s Qerkem, uvedl to CEO Restu Jiří Moskal v lednovém rozhovoru pro StartupJobs.cz. 

Přesto platforma pomáhala restauracím alespoň doplněním rozšiřujících informací, aby zákazníci věděli, zda si v daném podniku mohou i během karantény objednat jídlo. Žádné z kroků však nepomohly a firma se dlouhodobě ocitla v červených číslech. 

Propad byl tak velký, že na konci roku rezervační systém Restu končí. Na svých webových stránkách o ukončení činnosti upozornila sama společnost. 

„Podobně jako celé gastro odvětví, i nás tvrdě zasáhla celosvětová pandemie, a to nás přimělo učinit těžké rozhodnutí. Oznamujeme že k
31. 12. 2021 bude ukončen Restu katalog,“ uvedla.

Ještě před covidem si prostřednictvím jejich systému rezervovalo místo v restauraci více než 60 tisíc lidí měsíčně. Během pandemie se však propadly rezervace na nulu. 

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...