vědce--pracujte ve dne noci na vývoji vodíkových motorů-- ať nemusíme hradit nekonečné miliardy za ropu státům, jichž lid analfabetů si žije jak princové.
Ale jezdit osobákem s "vodíkovou bombou" pod zadkem, nic příjemného. Jinak vodík by byl obnovitelný zdroj, pokud by se vyráběl elektrolýzou vody pomocí elektřiny z obnovitelných zdrojů(voda, vítr, Slunce), Ale naprostá většina se vyrábí parním reformováním zemního plynu, uhlí nebo ropných produktů.
....... křááách....jako modrá bomba
ale pri soucasne cene benzinu se dalsi vyvoj palivovych clanku do aut pozastavuje.
Jak znamo jsou velmi drahe a jejich vaha take neni zanedbatelna. Tudy zrejme cesta k nezavislosti na rope hned tak nepovede.
Hybridy (benzin(diesel)-elektrina) jsou jedna cesta a elektromobily se spalovacim motorkem na dobijeni baterie (plug-in) je druha cesta. Do seriove vyroby se dostanou elektromobily uz od pristiho roku. (Toyota,Nissan,Honda,Ford,GM,Tesla..)
Na prime spalovani vodiku jezdilo par desitek Ford Focusu pred nekolika malo lety po USA ale ani tudy cesta nevede. Palivove clanky (pouzivaji drahe kovy) jsou zatim drahe a jejich zivotnost take neni nekonecna.
Vzpominam na jednoho z reditelu GM ktery si SAM prestavel svuj automopbil na palivove clanky koncem padesatych let minuleho stoleti. A jak jsme daleko dnes?
Vodík není zdroj energie ale její nosič. Na zemi se vodík v čiste podobě nevyskytuje pouze jako sloučenina s jiným prvkem.Na vytvoření čistýho vodíku je potřeba energie ze zdroju ktrerý obnovitelný nejsou.
v každém okrese a může se to rozjet ve velkém